Durada: 77 min. Any: 2025. Director: Samuel Sebastián. Productores: Ilse Production, Telesgop Production. Producció: Samuel Sebastián, Lu Pastor Verdú, Sergei Shubin, Elin Rhys. Guió: Samuel Sebastián. Música: Gwenno Morgan. Fotografia: Celia Riera. Intèrprets: Esther Mamadou, Jem Gil, Lucrecia Masserani, Alba Yturralde. Idioma: castellà, lingala subt. castellà.
Sinopsi
Situació de les dones migrants i refugiades, així com les diverses violències que pateixen. Una dona africana sense llar arriba a la ciutat de València durant la festivitat de les Falles.
Samuel Sebastián.
És un director espanyol especialitzat en cinema social. Durant la seva carrera ha treballat, entre d’altres, a França, Suïssa, Azerbaidjan, el Marroc, Uganda i Espanya. A més, ha treballat en més de vint-i-cinc produccions audiovisuals. Spain is not different és el seu cinquè llargmetratge.
Durada: 78 min. Any: 2025. Director: Miguel Eek. Productores: Mosaic, LX Filmes, Les Docs du Nord, Sisyfos, Korikaxoru Films, IB TV Balears. Producció: Miguel Eek, Lluís Correia, Marie Dumoulin. Guió: Miguel Eek, Alba Lombardía. Fotografia: Joâo Pedro Plácido. Idioma: portuguès, francès, subt. castellà.
Premi AMAE al Millor Muntatge de Pel·lícula Espanyola, Festival Int. de Cinema de Gijón 2025.
Sinopsi
El 2013, durant un viatge a Cap Verd, vaig descobrir la història d’Amílcar Cabral. Em va fascinar la determinació que va portar Amílcar a dedicar la seva vida a un somni aparentment boig: la unió de dos països per lluitar per la seva independència.
Miguel Eek.
És cineasta i productor de documentals. Graduat a l’ESCAC amb una estada a la Universitat Politècnica Arcada de Hèlsinki.
El seu cinema se centra en els marges socials, la memòria col·lectiva i l’experimentació formal, oscil·lant entre l’observació atenta i l’assaig cinematogràfic. Les seves pel·lícules, sovint fruit de llargs processos de recerca i diàleg amb els protagonistes, despleguen una poètica que es troba entre el testimoni i la reflexió política, abordant temes com la identitat, el gènere, la memòria històrica i el cinema com a espai de trobada comunitària.
Les seves pel·lícules han estat seleccionades i premiades en més de 50 festivals d’arreu del món. Ciutat dels morts, un documental que va recórrer una trentena de festivals com el Fipadoc o el SEMINCI i va ser reconegut amb el Premi Ciutat de Palma 2019 i al Som Cinema de Lleida com a Millor Documental. El mateix any, el seu següent llargmetratge, La primera dona, va tenir la seva estrena mundial a la secció First Appearance de l’IDFA 2020, i a més de 20 festivals internacionals de cinema. La seva última pel·lícula, Burden, va tenir la seva estrena mundial al FIDBA. Des del 2019 és el director artístic del festival de cinema Majordocs.
Cicle Formatiu de Grau Superior Realització d’Espectacles Audiovisuals Curs 2025-2026
Durada: 6 min.
Director: Mario Díaz.
Castellà
Intèrprets: Felip Niubó, Rosa Monrous.
Sinopsi
Una parella arriba a casa discutint. En entrar, alguna cosa els descol·loca: un instant que no hauria de ser allà. S’hi reconeixen, però d’una manera que els costa admetre, com si la casa guardés una versió d’ells que havien oblidat.
Durada: 70 min. Any: 2026. Directores: Soumaya Hidalgo Djahdou, Berta Vicente Salas. Productores: Migranta Films, Union, Al Jazeera. Producció: Matheus Mello, Soumaya Hidalgo Djahdou, Berta Vicente Salas. Guió: Soumaya Hidalgo Djahdou, Berta Vicente Salas. Música: Marisol Cao. Fotografia: Berta Vicente Salas. Idioma: català, castellà, àrab, subt. castellà.
Premi Un Impulso Colectivo, D’A Film Festival Barcelona 2026.
Sinopsi
Quan la Soumaya, de 29 anys, decideix visitar la seva àvia a Algèria, el que comença com un simple viatge familiar es transforma en un recorregut tendre d’identitat i pertinença.
Soumaya Hidalgo Djahdou.
Barcelona, 1993.
És una artista d’origen multicultural i formació acadèmica en quatre idiomes. La seva obra busca estendre ponts entre cultures. Impulsada pel seu interès a preservar el dialecte berber de la seva àvia, que es va perdent, va iniciar una investigació que es va convertir en el seu primer documental, El vol de la cigonya.
Berta Vicente Salas.
Té un màster en Cinema Documental de l’EICTV a Cuba i un grau en Humanitats de la Universitat Oberta de Catalunya. Va ser ponent a TEDxYouth i reconeguda per Flickr com una de les millors vint fotògrafes menors de 20 anys. Beneficiària del Pulitzer Center, actualment combina projectes fotogràfics a llarg termini amb la cinematografia i el desenvolupament d’una pel·lícula de no-ficció. El seu treball se centra en temes que entrellacen la memòria, la construcció de la identitat i la banalització de la violència contra els cossos i la natura.
Durada: 15 min. Any: 2025. Directora: Isabel Ferrando. Productora: ESCAC Films. Producció: Joana Galiana, Sergi Casamitjana. Guió: Isabel Ferrando, Alexandre L. Arias. Fotografia: Endika Gabilondo. Intèrprets: Maria Schwinning, Maria Mocholí, M. Amparo del Valle, Marta Juanes. Idioma: català (valencià).
Sinopsi
La Cristina té setze anys, viu en un petit poble de la Comunitat Valenciana, on el què diran i mantenir les bones aparences estan a l’ordre del dia. És la setmana que se celebren les festes patronals i, segons marca la tradició, el darrer dia de festes s’ha de ballar un pasdoble entre pares i filles, a la plaça del poble.
Aquesta peça audiovisual combina la tècnica stop motion amb el vídeo enregistrat de manera ordinària i és una metàfora per posar en valor el món de l’animació. Un estudiant juga a fotografiar un personatge creat per ell amb materials reciclats, però el que no s’espera és que cobri vida.
Intèrprets: Ester Masguret, Blau Fortuny, José M. Moreno, Natalia Carcelén, Ian Moreno.
Dos estudiants creadors de continguts, després de ser expulsats de classe, decideixen introduir-se en una casa abandonada per grabar un vídeo per als seus seguidors de les xarxes socials.
Aquest curt tracta sobre la salut mental i les diverses problemàtiques que es poden patir. En el cas del nostre protagonista, el trastorn límit de la personalitat i la bipolaritat l’afecten en el seu dia a dia fins a portar-lo a una situació extrema.
To provide the best experiences, we use technologies like cookies to store and/or access device information. Consenting to these technologies will allow us to process data such as browsing behavior or unique IDs on this site. Not consenting or withdrawing consent, may adversely affect certain features and functions.
Functional Sempre actiu
The technical storage or access is strictly necessary for the legitimate purpose of enabling the use of a specific service explicitly requested by the subscriber or user, or for the sole purpose of carrying out the transmission of a communication over an electronic communications network.
Preferences
The technical storage or access is necessary for the legitimate purpose of storing preferences that are not requested by the subscriber or user.
Statistics
The technical storage or access that is used exclusively for statistical purposes.The technical storage or access that is used exclusively for anonymous statistical purposes. Without a subpoena, voluntary compliance on the part of your Internet Service Provider, or additional records from a third party, information stored or retrieved for this purpose alone cannot usually be used to identify you.
Marketing
The technical storage or access is required to create user profiles to send advertising, or to track the user on a website or across several websites for similar marketing purposes.