VALENCIANA
Durada: 101 min. Any: 2024. Director: Jordi Núñez. Productores: Pegatum Transmedia, Dacsa Produccions, Ambar Pictures, Sol Works, à MEDIA, 3Cat, IB TV Balears. Producció: Marco Lledó, Maria Santolaria, Xavier Crespo, Sebastià Mery, Álvaro Iglesias. Guió: Jordi Núñez. Música: Isabel Latorre. Fotografia: Daniel Moreno. Intèrprets: Ángela Cervantes, Tània Fortea, Conchi Espejo, Fernando Guallar, Sandra Cervera. Idioma: català (valencià), castellà.
València, anys 90. Tres amigues intenten trobar el seu lloc a l’Espanya del progrés i les Olimpíades. Tot i el seu entusiasme per formar part d’aquesta nova modernitat, es veuen seduïdes per la corrupció, posant a prova la seva integritat.
Jordi Núñez
València, 1991
Des de l’adolescència, ha creat curtmetratges, vídeos musicals i llargmetratges. Va guanyar el DKV Fresh Art el 2009. Graduat en Comunicació Audiovisual a la Universitat de València (2009-2013) i Màster en direcció de cinema a l’Escola TAI (2013-2014) a Madrid. El 2021, va estrenar el seu primer llargmetratge, El que sabem, a IFFI Goa, i menys de 2 anys després ha rodat Valenciana, la seva segona pel·lícula, que s’estrena a la tardor d’aquest 2024.
