Skip to content

SOLO ARROJARON

Durada: 60 min. Any: 2024. Director: Adrià Pagès. Producció: Cristina Belmonte. Guió: Adrià Pagès. Música: Adrià Pagès, Davy Lyons, Pao Licari. Fotografia: Adrià Guardiola. Intèrprets: Davy Lyons, Pao Licari, Mingrong Zhu. Idioma: anglès,  subt. castellà, català.

Davy és músic de carrer. El seu amic Paolo, també músic, li envia una nota de veu al mòbil: “per què no em portes a aquest lloc que coneixes a prop del mar i treballem en la cançó?”. Davy està molt ocupat i no respon.

Adrià Pagès
Barcelona, 1987

Va estudiar Periodisme a la Universitat Autònoma de Barcelona (UAB) i, després de graduar-se el 2010, va començar els estudis de Cinema i Mitjans Audiovisuals a l’Escola Superior de Cinema i Audiovisuals de Catalunya (ESCAC). El 2016 es va graduar a l’especialitat de Direcció.

Ha treballat als departaments de càsting de produccions com Estiu 1993 (Inicia Films, 2017), Matar el pare (Escàndol Films, 2018) o La vida sense la Sara Amat (Massa d’Or, 2019). Ha escrit i dirigit dos curtmetratges: Ringo (Escac Films, 2016), que va obtenir el Premi del Jurat al IV Sundance TV Shorts i una Menció Especial del Jurat al XIII Festival Internacional de Monterrey, i Freddie (2019). Solo arrojaron és el seu primer llargmetratge.

SOCIETAT NEGRA

Durada: 136 min. Any: 2024. Director: Ramon Térmens. Productora: Segarra Films. Producció: Xènia Puiggrós, Ramon Térmens, Daniel Faraldo. Guió: Daniel Faraldo, Ramon Térmens. Música: David Solar. Fotografia: Àlex Sans.  Intèrprets: Alberto Jo Lee, Daniel Faraldo, Chacha Huang, Marcos Zan, David Arribas, Adrian Pang, Montse Germán, Maria Galiana, Abel Folk. . Idioma: català, anglès, cantonès, subt. castellà.

LIang Huan és un jove de mare xinesa i pare espanyol que s’ha criat a l’extraradi de Barcelona. Es guanya la vida fent classes de kungfú i fent tripijocs amb els seus amics del barri: Pardales, lladre de professió amb més vides que un gat de carrer, i Tracas, un camell de poques llums, però amb un gran cor.

Ramon Térmens

Va debutar el 2005 com a guionista i codirector de la pel·lícula Joves, que li va valer el premi a Millor Director Novell als Premis Gaudí. Posteriorment va treballar a Los Angeles com a guionista fins a rodar el 2009 el seu primer projecte en solitari com a director, Negro Buenos Aires. El 2010 va obrir la seva pròpia productora Segarra Films amb la qual ha produït tots els seus llargmetratges des de llavors. El 2011 va coescriure, dirigir, produir i distribuir Catalunya Über Alles!, que va rebre 3 premis al Festival de Màlaga, Premi a Millor Pel·lícula Social de l’Any de la Film Commission del Festival de Sant Sebastià i 5 nominacions als IV Premis Gaudí, aconseguint una estatueta.

La seva quarta pel·lícula, El mal que fan els homes, va ser presentada al Festival de Cinema de Montreal el 2015 i va ser seleccionada als festivals de Xangai, Night Visions d’Hèlsinki, Splatfest! de Polònia, Chicago Llatí Film Festival i NIAFFS 2016, on va guanyar el Premi a Millor Pel·lícula Espanyola i Millor Actor per a Daniel Faraldo. El 2020 va estrenar la seva última pel·lícula, La dona il·legal.

REIR, CANTAR, TAL VEZ LLORAR

Durada: 75 min. Any: 2024. Director: Marc Ferrer. Productora: Películas Inmundas. Producció: Marc Ferrer. Guió: Marc Ferrer. Música: Adrià Arbona. Fotografia: Marc Ferrer. Intèrprets: Toñi Vargas, Lahcen Ouchat, Madame Hiroshima, Azahara Moyano, Eduardo Gion, Pere Vall, Sandra Soro, Sara Ramos, Júlia Betrian. Idioma: castellà.

 Toñi, una dona trans de mitjana edat, demana en una església a un sant miraculós tenir un nuvi, i així és com apareix a la seva vida Lahcen, un jove i maco marroquí immigrant que acaba d’arribar a Barcelona, ​​del qual s’enamorarà. Aquesta relació provocarà un gran escàndol a la seva comunitat de veïns, moguts per l’enveja i la desconfiança.

Marc Ferrer
Sabadell, 1984

Es va llicenciar en Comunicació Audiovisual a la Universitat Pompeu Fabra. Ha realitzat diversos llargmetratges, impulsats pel D’A Film Festival. La seva pel·lícula Corten! va ser nominada a Millor Pel·lícula Arrebato, als Premis Feroz, i va guanyar el premi del públic del Festival Cinespaña de Toulouse. Ha treballat fent classes de muntatge i de direcció a La Casa del Cinema de Barcelona, ​​i com a tutor de guió a l’Acadèmia de Cinema Espanyol.

També ha participat com a guionista a Mamántula, d’Ion de Sosa, i a La amiga de mi amiga, de Zaida Carmona.

La seva filmografia la integren: Nos parecía importante (2016), La maldita primavera (2017), Puta y amada (2018), El corazón rojo (2020), Corten! (2021), Reir, cantar, tal vez llorar, (2024).

CASA REYNAL

Durada: 90 min. Any: 2024. Directora: Laia Manresa. Productores: Films de l’Orient, Video Profilmar, TV3. Producció: Sandra Forn, Cristina Galvarriato. Guió: Laia Manresa. Música: Albert Pla, Judit Farrés. Fotografia: Lucía Venero, Carles Gusí. Idioma: català.

Després de la mort de la meva àvia, la Montserrat Reynal Vilaginés, la meva mare decideix vendre Cal Reynal, la casa familiar ubicada a Bellvís, un poble de la comarca del Pla d’Urgell. La meva família de pares i germans emprenem un viatge fins allà per assumir totes les gestions que implica la venda.

Laia Manresa
Barcelona, 1973

Llicenciada en Periodisme i Màster en Guió per a Televisió i Cinema per la UAB Universitat de Barcelona. L’any 2000 va començar a treballar amb el cineasta Joaquín Jordá i va escriure amb ell els guions de les seves darreres pel·lícules: De nens (2003), Veinte años no es nada (2004) i Més enllà del mirall (2006). L’any 2010 va debutar com a director amb el documental Morir de dia  i a partir d’aleshores va combinar els guions amb la producció audiovisual, sobretot en l’àmbit documental. Alguns títols són: Tan petita (2012), La Muntanya (2015), Loba (Catherine Bechard, 2015) o Idrissa,crònica de qualsevol mort (Xavi Artigas i Xapo Ortega, 2018). També treballa com a editora de guió i consultora de guió creatiu: En femme (Alba Barbé, 2017), Ciutat en venda (Laura Álvarez, 2018), Viatge interior (Glòria Matamala, 2019), Oso (Amanda Sans Planting, 2020), Pa’ trás ni pá tomar impuls (Lupe Pérez, 2021). Des del 2013 és professora associada del grau de Comunicació Audiovisual de la Universitat de Barcelona on imparteix classes de Guió i Fonaments del Guió. Durant 3 anys és tutora de documentals per a joves directores emergents.

O QUE ME PARTA UN RAYO

Durada: 17 min. Any: 2023. Directora: Karen Joaquín. Productora: ECIB, 2Mentes Films. Guió: Karen Joaquín. Fotografia: Nadia Salmerón. Intèrprets: Carla Dols, Paula Moreta, Ania Castro.  Idioma: castellà.

Dues millors amigues, l’Abril i la Yula, de 8 anys, fan un ritual perquè plogui. En veure que plou, creuen que tenen màgia i intenten fer el mateix per fer desaparèixer una nena que els cau malament a la classe: Carmela. L’endemà, la Carmela no va a classe, i l’Abril i la Yula pensen que són culpables.

CURA SANA

Durada: 18 min. Any: 2023. Directora: Lucía G. Romero. Productora: ESCAC Films. Producció: Melisa Pérez. Guió: Lucía G. Romero. Fotografia: Gemma de Miguel. Intèrprets: Roser Rendon Ena, Rasvely Lisette Donaire Restituyo, Yaneys Cabrera Ramírez. Idioma: castellà.

Jessica és una adolescent de 14 anys que prové d’un entorn marginal. El maltractament del pare des que era petita l’ha convertit en una noia conflictiva, irascible i amb una gran cuirassa fins i tot amb la seva germana petita, Ànima de 8 anys amb qui té una relació plena d’hostilitat.

ET DEIXO

Durada: 5 min. Any: 2024. Director: Frederic Salvà. Producció: Frederic Salvà, Carles Estríngana. Guió: Frederic Salvà. Música: Gregor Quendel. Fotografia: Frederic Salvà. Intèrprets: Carles Estríngana, Maricel Figueras. Idioma: català.

Un missatge rebut via whatsapp fa reflexionar en clau d’humor sobre la urgència amb què vivim i l’ansietat que ens provoca no tenir respostes instantànies.

LUZ

Durada: 10 min. Any: 2024. Directora: Xiaomei Espiro Rosselló. Producció: Xiaomei Espiro Rosselló. Guió: Xiaomei Espiro Rosselló. Fotografia: Guille Pazos. Veu: Aina Zanoguera. Intèrpret: Luz Caba . Idioma: català.

Mallorca, estiu 2023. Després d’una ruptura traumàtica, la Luz arriba sola a una petita casa en plena natura. Es veurà aviat atrapada immersa en els conflictes interns, sentint-se confusa, culpable, sola i buida.

CO-HAUNTING

Durada: 12 min. Any: 2023. Directors: Adrián Carande, Pepe Rico, Paula Sánchez. Productora: Corte A. Producció: Àlex Gantzer. Guió: Adrián Carande, Pepe Rico, Paula Sánchez. Fotografia: Albert G. Casademunt. Intèrprets: Morgan Bautista, Adrián Carande, Paula Sánchez, Pepe Rico, Carla Morales, Albert G. Casademunt. Idioma: castellà.

El Co-Haunting és una tendència creixent a les grans ciutats, un mode de vida amb què els joves poden llogar immobles per fins a un 20% menys del seu valor habitual. El secret? Són cases encantades.

TROLEIG

Durada: 12 min. Any: 2024. Director: Lluis. E. Pérez Cuevas. Productora: Admirable Films, TV On Producciones, à Mèdia. Producció: Paloma Mora. Guió: Pilar Paredes, Lluis E. Pérez Cuevas. Música: Isabel Latorre. Fotografia: Willy Abad. Intèrprets: Cristina Garcia, Rubén Tonda. Idioma: català (valencià).

Marina sobreviu entre la precarietat laboral i un difícil entorn familiar fins que un inesperat succés l’enfronta als pitjors dimonis.

Back To Top