skip to Main Content

Som Cinema inaugura amb el millor cinema emergent català

La Mostra de Cinema i Audiovisual Català aixecarà el teló el proper dimecres 21 d’octubre amb la projecció del llargmetratge Nick i el curtmetratge 2037

Una intensa setmana de cinema, presentacions i altres activitats que ofereix una amplia i cuidada selecció del millor cinema emergent català

La 6a edició de la Mostra de Cinema i Audiovisual Català arrencarà el proper dimecres 21 d’octubre a les 20.30 hores a l’Auditori Municipal Enric Granados de Lleida. Com a plat fort de la cerimònia d’inauguració es projectaran el llargmetratge Nick i el curtmetratge 2037.

A075_C011_04265H

L’acte d’obertura de la Mostra comptarà amb la presència del director José Pozo i els actors Cooper Crafar i Elisabet Terri que presentaran en un petit col·loqui els detalls del llargmetratge Nick.

Una producció andorrano-catalana, post-produïda a les instal·lacions del Magical Media de Lleida, que mostra la vida de Margret, una oficial de Policia en un petit poble d’un país on mai passa res. La seva vida transcorre en perfecta monotonia, i és feliç atenent els trivials problemes de la seva reduïda població. Però la seva vida es veu alterada quan rep una trucada des dels serveis socials d’un col·legi privat a Londres. Nick, el seu germanastre de quinze anys ha estat expulsat, i sent l’únic familiar que li queda en vida ha de fer-se càrrec d’ell.

2037-3

El curtmetratge 2037, produït per El Terrat i dirigit per Enric Pardo, compta com a protagonista amb el polifacètic Berto Romero que interpreta a Marc, un documentalista que treballa en una empresa de Viatges en el temps. És bon treballador, però ha comès una relliscada i ha utilitzat la màquina del temps per al seu ús personal..

Durant els pròxims cinc dies s’exhibiran més de 30 produccions en la secció oficial, a part de les projeccions programades en sessions especials com són la Sessió de Curts Guanyadors de la 9a Edició dels Premis “Llanterna Digital 2015”, la Sessió dedicada al Dia Internacional del Cinema d’Animació “Especial Animació amb Laura Ginés”, la Sessió “Primer Tast” dedicada a les produccions audiovisuals en fase de rodatge o en postproducció i la Sessió amb els treballs més destacats de la Mostra de Cinema Occitan.

La Mostra ocuparà temporalment l’Espai Orfeó com a espai fixe per a les pel·lícules de la secció oficial i altres espais de la ciutat que acolliran les diverses activitats paral·leles: l’Auditori Municipal Enric Granados, el Cafè del Teatre, el Rectorat de la Universitat de Lleida, l’Aula Magna de l’IEI i el centre de producció Magical Media on es realitzarà un taller d’interpretació davant la càmera impartit pel director i realitzador de cinema Esteve Rovira.

Back To Top