skip to Main Content

El coguionista d’Alcarràs, Arnau Vilaró, la cineasta Carolina Rivas i la periodista Montse Majench, jurats a Som Cinema

La 13 edició del Festival de l’Audiovisual Català se celebrarà del 19 al 23 d’octubre

Lleonard Delshams, Margarida Troguet i Tito Banqué, jurats de documentals

Abril Pinyol, Blau Granell i Consol González avaluaran els treballs del Som Secundària

 

El Festival de l’Audiovisual Català-Som Cinema ha presentat els jurats de la 13a edició que se celebrarà a la ciutat de Lleida del 19 al 23 d’octubre. L’apartat de ficció (curts i llargmetratges) comptarà amb el coguionista de la pel·lícula Alcarràs, Arnau Vilaró, la cineasta Carolina Rivas i la periodista i exdirectora de l’Acadèmia del Cinema Català, Montse Majench.

En l’apartat de documentals (llargs i curts), els jurats seran el fotògraf Lleonard Delshams, la vicepresidenta del ConCA, Margarida Troguet, i el realitzador Tito Banqué. Les actrius Abril Pinyol, Blau Granell i Consol González seran les encarregades de seleccionar els guanyadors del Som Secundària.

Els tres jurats, majoritàriament femenins i molt lligats a Lleida, inclouen professionals de l’audiovisual i de les arts escèniques amb trajectòries extenses i reconegudes, experiència docent així com talent jove i emergent.

El cartell de Som Cinema 2022 destaca el guió com a base fílmica

La tretzena edició del Festival de l’audiovisual català se celebrarà a Lleida del 19 al 23 d’octubre

Som Cinema presenta el cartell de la tretzena edició, un disseny que subratlla la importància del guió com a fonament de qualsevol treball audiovisual. La imatge és obra de l’artista gràfic Josep M Cazares i mostra una actriu llegint un guió cinematogràfic en un plató.

El Festival de l’audiovisual català se celebrarà a Lleida del 19 al 23 d’octubre, en diferents escenaris de la ciutat: Screenbox Lleida, Ilerna, la Universitat de Lleida i Beat Cafè i Soul/Hoppers.

Com en anys anteriors, el festival permetrà descobrir les darreres propostes audiovisuals d’àmbit català. La convocatòria del 2022 ha rebut 268 produccions —172 curtmetratges, 81 documentals i 15 llargmetratges— arribades des de Catalunya, del País Valencià, Andorra i les Illes Balears.

Som Cimema – Festival de l’audiovisual català està organitzat per Suggeriments, amb el suport de l’Ajuntament de Lleida, la Diputació de Lleida – Institut d’Estudis Ilerdencs i el Vicerrectorat de Cultura i Extensió Universitària de la Universitat de Lleida.

Convocatòria del concurs de curtmetratges Som Secundària 2022

Divendres 10 de juny s’obre la convocatòria del 4t concurs de curtmetratges Som Secundària destinat als centres de secundària i instituts de la demarcació de Lleida.

El termini d’inscripció finalitza el dia 10 de juliol de 2022.

La projecció dels curtmetratges seleccionats i el lliurament del premi al guanyador es realitzaran en el marc del Festival Som Cinema de Lleida, que se celebrarà al mes d’octubre.

Esperem la vostra participació!

‘Tres’ de Juanjo Giménez guanya el Premi Som Cinema al Millor Llargmetratge de Ficció d’aquesta edició

El Premi del Jurat és per al Llargmetratge de Ficció “El ventre del mar” d’Agustí Villaronga

“El retorn, la vida després de l’ISIS” d’Alba Sotorra guanya el Premi Som Cinema al Millor Llargmetratge Documental

“Inefable” de Gerard Oms s’endú el Premi Som Cinema al Millor Curtmetratge de Ficció I completa el palmarès “Naturaleza muerta” de Carolina Astudillo que s’emporta el Premi Som Cinema al Millor Curtmetratge Documental

La pel·lícula “Tres” ha guanyat el Premi Som Cinema al Millor Llargmetratge de Ficció d’aquesta 12a edició de Som Cinema-Visual Arts, Festival de l’Audiovisual Català de Lleida. El jurat, integrat per Meritxell Colell, Carlos R. Ríos i Yolanda Olmos, ha concedit el guardó, dotat amb 5.000 euros per l’Institut d’Estudis Ilerdencs de la Diputació de Lleida, al film del director català Juanjo Giménez. Ha recollit el guardó Pere Altimira, guionista de la pel·lícula. Han participat en l’entrega dels premis el regidor de Cultura, Ciutat i Transició Ecològica, Jaume Rutllant; el director de l’Institut d’Estudis Ilerdencs (IEI), Joan Josep Ardanuy; la directora artística de Som Cinema, Judith Vives; la 2a tinent d’alcalde, Jordina Freixanet, i el 5è tinent d’alcalde, Paco Cerdà. En representació del Jurat, han participat en l’acte Ceci Artigues i Ferran Farré. En el seu veredicte, el Jurat ha destacat de “Tres” que “és un film rellevant per la seva singularitat que a través de la tècnica sonora ens convida a viatjar a la cerca de les arrels. El “fora de sincro” com a metàfora d’una desconnexió que viu la protagonista i convida al públic a participar d’una experiència metafísica”. Amb el guardó del Som Cinema-Visual Art, “Tres” continua acumulant distincions, després del Méliès d’Argent obtingut en el passat Festival de Sitges.

“El ventre del mar” del director mallorquí Agustí Villaronga s’ha endut el Premi del Jurat al Llargmetratge de Ficció per, segons el Jurat, “ser una proposta valenta i arriscada que de forma molt elegant juga amb els formats i els temps. A través de les múltiples formes de representació escènica i cinematogràfica aconsegueix posar en qüestió l’herència del colonialisme i la condició humana”. Ha recollit el premi Bernat Aragonés, muntador de la pel·lícula i membre de la productora Turkana Films, coproductora del film.

La directora i productora catalana Alba Sotorra ha recollit el Premi Som Cinema al Millor Llargmetratge Documental pel seu treball “El retorn, la vida després de l’ISIS”. En el seu veredicte, el jurat de les Seccions Oficials de Documental, format per Ceci Artigues, Ferran Farré i Aida Bañeres, atorga el premi al film de Sotorra “per la ferma convicció que el cinema documental ha de ser motor de canvi i transformació per realitats invisibilitzades, perquè -amb una factura tècnica i una producció impecables- aporta una mirada diferent sobre la guerra, traspuant valentia, feminisme, coratge, perseverança i inconformisme. En el seu treball, Sotorra situa la dona al mig del debat, com a víctima recurrent en tots els nivells de la vida, però també com a subjecte actiu en la sororitat i les cures com a camí d’esperança”.

El Jurat també ha volgut donar una menció especial per al documental “Mrs. Death” de la mallorquina Sílvia Ventayol, “pel gran tractament creatiu d’un tema tabú com és la mort, pel respecte i la sensibilitat amb què desgrana totes les arestes d’un concepte absolutament polièdric que ens afecta a tots. A partir d’un concepte tan macabre com la fotografia post mortem acabem entenent el gran poder de la fotografia per a fer reals i fer perviure aquells que un dia van existir, que en definitiva significa crear un record d’aquells que has estimat”.

“Inefable” dirigit per Gerard Oms ha guanyat el Premi Som Cinema al Millor Curtmetratge de Ficció. En paraules del Jurat, “per ser un batec de vida que condensa un univers emocional de gran força cinematogràfica”. La directora i productora del curtmetratge, Alba Sotorra, ha recollit el guardó en nom del director Gerard Oms, que no ha pogut assistir a l’acte.

Per últim, el Premi Som Cinema al Millor Curtmetratge Documental ha estat per a “Naturaleza muerta” de Carolina Astudillo, que ha recollit el premi en l’acte celebrat a Lleida. El Jurat ha destacat d’aquest treball “la seva poètica i eloqüència en la capacitat de conduir-nos a través de l’atzar i la premonició que ens porta a visibilitzar el dilema entre moralitat i supervivència. Una peça que ens transporta a un passat inquietant i ens fa preguntar-nos si seríem capaços d’afrontar les veritats familiars”.

Les presentacions i cinefòrums dels films continuen a la tarda a Screenbox Lleida.

Protagonistes del dia 23

Albert Pagès, de l’INS LA CAPARRELA, recull el premi del III Concurs Som Secundària per AL LÍMIT al centre Ilerna.

 

Sílvia Ventayol, directora de MRS. DEATH a Screenbox.

 

Núria Abad i Marta Hierro, directores del documental DOROTHEA I EL MYOTRAGUS.

 

Ángeles Hernández i David Matamoros, directors d’ISAAC.

 

Pau Esteve, director de fotografia d’EL BUEN PATRÓN durant el col·loqui a l’Espai Lumière de ScreenBox.

 

Pere Altimira, coguionista de TRES a ScreenBox.

 

Kike Maillo, director de COSMÉTICA DEL ENEMIGO.

Protagonistes del día 22

Presentació dels curtmetratges de l’Escola Catalana de Cinema i TV ECCIT, amb la presència del seu director, David Casals-Roma, a la sala d’actes del centre ILERNA.

 

Presentació del documental LA CIGÜEÑA DE BURGOS a càrrec de la seva directora, Joana Conill a l’Auditori del campus de Cappont de la UdL.

 

Agustín Rubio, director de LA DESVIDA.

 

Àlex Montoya, director de LUCAS

 

Àlex Montoya participant del cinefòrum de LUCAS a la sala Lumière de ScreenBox.

 

Óscar Kapoya, actor d’EL VENTRE DEL MAR

Protagonistes del dia 21

Judith Vives, directora artística del Som Cinema, amb Juan A. Zapata, director del documental MAL DE CAÑA a l’Auditori del Campus de Cappont de la UdL.

 

Héctor Fáver, director de VOCES ROTAS, amb Judith Vives, directora artística del Som Cinema als cinemes ScreenBox.

 

Marcel Barrena, director de MEDITERRANEO, als cinemes ScreenBox.

 

Cinefòrum de MEDITERRANEO, amb  el seu director, Marcel Barrena i conduït per Òscar Sànchez a l’espai Lumière dels cinemes ScreenBox.

 

Alba Sotorra, directora d’EL RETORN, LA VIDA DESPRÉS DE L’ISIS amb Judith Vives i autoritats a la inauguració del Som Cinema a l’Auditori del Campus de Cappont de la UdL.

 

Alba Sotorra presentant el documental en l’acte d’inauguració.

Protagonistes del dia 20

COMENÇA EL SOM CINEMA AMB LES SESSIONS DELS CENTRES DE FORMACIÓ AUDIOVISUAL DE LLEIDA.

Avui s’han iniciat les sessions de centres de formació a ILERNA amb els curtmetratges dels alumnes del CFGS en Projectes Audiovisuals del curs 2020/2021.

 

Sessió de curtmetratges del CFGS del curs 2020-2021 de l’Aula Municipal de Teatre a la sala d’actes d’ILERNA.

 

Homenatge a l’Antonio Boneu que va tenir lloc al Beat Cafè i Soul, amb la presència de Montse Majench, Josep M. Cazares, Gemma Solana i Àngels Bronsoms.

 

Imatge del nombrós públic assistent a l’acte.

 

Pau Vidal, guionista d’OVELLA a l’ScreenBox

 

Claudia Pinto, directora de LAS CONSECUENCIAS a l’ScreenBox

 

 

Back To Top