skip to Main Content

‘La Hija de un Ladrón’, millor llargmetratge a Som Cinema

El jurat concedeix el IV Premi Arts Audiovisuals IEI a l’òpera prima de Belén Funes i atorga una Menció a ‘La Innocència’, de Lucía Alemany

‘Ciutat dels Morts’ (llarg documental), ‘Entre raíles’ (curt documental) i ‘Suc de Síndria’ (curt de ficció) completen el palmarès de la 10 edició del Festival de l’Audiovisual Català

Premiats del Som Cinema 2019 amb les autoritats.

La pel·lícula ‘La Hija de un Ladrón’ ha guanyat el premi al millor llargmetratge de ficció de la desena edició del Festival de l’Audiovisual Català Som Cinema. El jurat –integrat per Laura Jou, Coral Cruz i Pere R. Aumedes— ha concedit el IV Premi Arts Audiovisuals IEI a la primera pel·lícula de la directora Belén Funes, que es va projectar dijous a La Llotja en la gala inaugural.

Àngels Masclans, de la productora Oberón Cinematogràfica, va recollir el premi en la sessió de cloenda del diumenge a la nit i va agrair el suport del festival lleidatà al cinema català més jove.

Amb el guardó del Som Cinema, ‘La Hija de un Ladrón’ continua acumulant distincions, després de la Conxa de Plata que la seva protagonista, Greta Fernández, va obtenir al festival de Sant Sebastià, i del premi Dunia Ayaso per a joves realitzadors que ha obtingut aquest cap de setmana en la Seminci de Valladolid.

El jurat de Som Cinema ha atorgat una Menció Especial a la pel·lícula ‘La Innocència’, una altra de les òperes primes que s’han pogut veure en l’edició d’enguany, en aquest cas, dirigida per Lucía Alemany.

Pel que fa als llargs documentals, el jurat ha escollit com a millor treball –Premi Grup Segre— ‘Ciutat dels Morts’, del realitzador hispano-suec Miguel Eek, que fa un retrat del desconegut món de la mort a través dels treballadors del cementiri i tanatori de Palma. El jurat l’han integrat David Casals-Roma, Lourdes Ballarín i Clara Barbal.

El premi al millor curtmetratge de ficció –guardó atorgat pel Col·legi de Directors i Directores de Cinema de Catalunya- es concedeix a ‘Suc de Síndria’, d’Irene Moray.

L’altre dels guardons Grup Segre, en aquest cas, al millor curt documental, ha estat per ‘Entre Raíles’, un treball dirigit per Delfina Spratt i Àlex Puig, sobre les conseqüències en els maquinistes dels trens dels suïcidis que es cometen a les vies fèrries. El jurat ha fixat també una Menció per a ‘Mareas Ocultas’, de Mònica Cambra.

Als guardons de la secció oficial, cal afegir la primera edició del premi Som Secundària, que es va lliurar el passat dimarts a l’INS Josep Lladonosa, pel curtmetratge ‘Conveniència’.

El lliurament de premis i la cloenda de Som Cinema té lloc avui, a les 19 h, a Caixa Fòrum. En l’acte s’han projectat els curts de ficció i documentals guanyadors així com ‘Nunca te dejé sola’, audiovisual guardonat amb la darrera edició del Premi de l’Ajuntament de Lleida Visual Arts.

A la sessió de cloenda, celebrada aquest diumenge al vespre, han assistit Estefania Rufach, vicepresidenta de l’IEI, el tinent d’alcalde i regidor de Cultura i Ciutat de la Paeria, Jaume Rutllant, el regidor Joan Ramon Castro, que han estat acompanyats per l’assessora artística del festival Judith Vives.

Som Cinema l’organitza Suggeriments, amb el suport de l’Ajuntament de Lleida, l’IEI de la Diputació de Lleida i Caixa Fòrum.

Back To Top