El públic de Som Cinema ovaciona ’La Hija de un Ladrón‘ en la seva estrena a Catalunya
La gala inaugural projecta el curt Condamned, d’Octavi Espuga
La desena edició del Festival de l’Audiovisual Català-Som Cinema ha presentat en l’acte inaugural la primera pel·lícula de la realitzadora Belén Funes, La Hija de un Ladrón. La projecció ha representat l’estrena a Catalunya d’aquesta producció, que concursa en la Secció Oficial de Llargmetratges.
A la sessió han assistit la seva directora i guionista, juntament amb el coguionista Marçal Cebrián i les productores Àngels Masclans i Alba Bosch.
La gala ha començat amb l’actuació del cor i de l’ensemble de l’INS Josep Lladonosa i ha seguit amb el lliurament del III Premi de Comunicació Som Cinema al periodista cinematogràfic Toni Vall per part de l’assessora artística del Festival, Judith Vives.
Tot seguit, s’han projectat el curtmetratge de realitzador borgenc Octavi Espuga, Condamned, rodat a la Seu Vella de Lleida, que el mateix autor ha presentat des de l’escenari de La Llotja. L’equip de La Hija de un Ladrón també ha fet una breu presentació d’aquesta pel·lícula, estrenada recentment al Festival de Sant Sebastià, protagonitzada per Greta Fernández (Conxa de Plata a la Millor Actriu) i Eduard Fernández.
A l’acte, que ha reunit un nombrós públic a la Sala Leandre Cristòfol del Teatre de La Llotja, han assistit el tinent d’alcalde Jaume Rutllant, els edils de la Paeria Ignasi Amor i Marta Gispert i Ferran Accensi, vicepresident de la Diputació de Lleida.




