skip to Main Content

Solo

Solo

Catalunya / 12’ / 1971 / SP

Director: Ramon Monfà Escolà
Producció: Monfà Films
Repartiment: Alex Guiu, Bel Muray i Amadeo Aymerich

Es tracta un tema terrorífic inspirat en la solitud de la psique en els instants que precedeixen la mort, solitud que se simbolitza en un oníric peregrinar per terres desèrtiques i carrers fantasmals sobre els quals acabarà planejant l’espectre del més enllà.

Es tracta un tema terrorífic inspirat en la solitud de la psique en els instants que precedeixen la mort, solitud que se simbolitza en un oníric peregrinar per terres desèrtiques i carrers fantasmals sobre els quals acabarà planejant l’espectre del més enllà.

Ramon Monfà

Ramon Monfà

Ramon Monfà, malgrat el seu caràcter polifacètic, destaca per la dedicació al curtmetratge. El 1961 començà les seves primeres filmacions amb una càmera de 8 mm. Ha estat crític de cinema, projeccionista, realitzador i productor cinematogràfic. Compta amb títols com Reacción humanaPasó un gran circo, Abuelos en carretera o El pobre romántico. Entre el 1977 i el 2004 va produir La hordaSolo, Aversión o El aprendiz de hippy. Fou el fundador del cineclub de Mollerussa el 1977, localitat on ha establert la seva residència. El seu llargmetratge Cara quemada data del 1980. La seva dedicació al cinema continua fins al 2004.

Ramon Monfà, a pesar de su carácter polifacético, destaca por la dedicación al cortometraje. En 1961 empezó sus primeras filmaciones con una cámara de 8 mm. Ha sido crítico de cine, proyeccionista, realizador y productor cinematográfico. Cuenta con títulos como Reacción humana, Pasó un gran circo, Abuelos en carretera o El pobre romántico. Entre los años 1977 y 2004 produjo La horda, Solo, Aversión o El aprendiz de hippy. Fue el fundador del cineclub de Mollerussa en 1977, localidad donde ha establecido su residencia. Su largometraje Cara quemada es de 1980. Su dedicación al cine continúa hasta el año 2004.

Curtmetratge seleccionat per representar a Espanya a la IV SEMANA INTERNACIONAL DE CINE FANTASTICO Y DE TERROR de Sitges
Representant de Catalunya a les IV JORNADAS DE CINE INDEPENDIENTE DE ORENSE d’Orense

La ciutat cremada

La ciutart cremada

Direcció: Antoni Ribas. Any: 1975-1976. País: Catalunya (Espanya). Durada: 160 minuts. Intèrprets: Rafael Anglada, Heribert Barrera, Josep Benet, Francisco Casares, Josep M. Castellet, Xabier Elorriaga, Núria Espert, Pau Garsaball, Teresa Gimpera, Alfred Lucchetti, José Luis López Vázquez, Adolfo Marsillach, Marta May, Jeannine Mestre, Ángela Molina, Ovidi Montllor, Miguel Porter, Montserrat Roig, Marina Rossell, Montserrat Salvador, Mary Santpere, Joan Manuel Serrat, Patty Shepard, Jordi Solé-Tura, Iván Tubau, José Vivó. Guió: Antoni Ribas, Miquel Sanz. Fotografia: Teodoro Escamilla. Música: Manuel Valls i Gorina. Ambientació i decoració: Josep Massagué, Jordi Berenguer.

Narra els esdeveniments històrics que es produïren a Barcelona entre els anys 1899 i 1909; des de l’arribada dels soldats de la guerra colonial de Cuba fins al procés d’esclat popular que passà a la història com la Setmana Tràgica. Al voltant de la família Palau, mostra de la burgesia catalana i del desenvolupament econòmic de l’època, succeeixen els fets polítics i socials més
rellevants del període.

“Primer títol de la trilogia del director sobre la història de Catalunya del segle XX, que completà amb Victòria (1981-83) i Terra de canons (1993-2000). Emotiu film epicohistòric de ressonàncies catalanistes, que desbordà la seva condició de producte cinematogràfic, sobretot quan s’estrenà, ja que es tractava del primer film en català de la Transició. Tingué alguns problemes amb la censura, que s’havia de resituar en un Estat democràtic. Aquest decidit esperit de reivindicació catalanista i de recuperació de la reprimida memòria històrica es manifestà en el finançament del film (aportacions individuals i inversors populars). Molts dels inversors hi participaren com a actors, entre els quals destaquen: Alfons Carles Comín, Jordi Botja, Josep Benet, Montserrat Roig, Arnau Olivar, Marina Rossell (…). La cinta aconseguí un èxit esclatant i provocà emoció entre els espectadors, a més de reflexions sobre els paral·lelismes històrics i polítics de les dues èpoques, la del film i la de l’estrena. L’estrena al País Valencià i a les Illes Balears ocasionà alguns aldarulls, tot i que fou en castellà.”

Narra los acontecimientos históricos que se produjeron en Barcelona entre los años 1899 y 1909; desde la llegada de los soldados de la guerra colonial de Cuba hasta el proceso de estallido popular que pasó a la historia como la Semana Trágica. En torno a la familia Palau, muestra de la burguesía catalana y del desarrollo económico de la época, suceden los hechos políticos y sociales más relevantes del periodo.

“Primer título de la trilogía del director sobre la historia de Catalunya del siglo XX, que completó con Victòria (1981-83) y Terra de canons (1993-2000). Emotivo film epico-histórico de resonancias catalanistas, que desbordó su condición de producto cinematográfico, sobre todo cuando se estrenó, ya que se trataba del primer film en catalán de la Transición. Tuvo algunos problemas con la censura, que se tenía que reubicar en un Estado democrático. Este decidido espíritu de reivindicación catalanista y de recuperación de la reprimida memoria histórica se manifestó en la financiación del film (aportaciones individuales e inversores populares). Muchos de los inversores participaron como actores, entre los cuales destacan: Alfons Carles Comín, Jordi Botja, Josep Benet, Montserrat Roig, Arnau Olivar, Marina Rossell (…). La cinta consiguió un éxito brillante y provocó emoción entre los espectadores, además de reflexiones sobre los paralelismos históricos y políticos de las
dos épocas, la del film y la del estreno. El estreno en la Comunidad Valenciana y en las Islas Baleares ocasionó algunos disturbios, aunque fue en castellano.”

Extret de: Diccionari del cinema a Catalunya / Joaquim Romaguera i Ramió (dir.); amb una anàlisi històrica de Miquel Porter i Moix. Barcelona: Enciclopèdia Catalana, 2005.

Bcn explosion

BCN Explosion

Barcelona és un bullidor de creativitat, tècnica i talent. Artistes, dissenyadors i realitzadors visuals demostren que a casa també es produeixen obres mestres. Presentem una selecció de peces autòctones que desafien la força de la gravetat.

Barcelona es un hervidero de creatividad, técnica y talento. Artistas, diseñadores y realizadores visuales demuestran que en casa también se producen obras maestras. Presentamos una selección de piezas autóctonas que desafían la fuerza de la gravedad.

  • Akemi Negishi, Lope Serrano (2008, 3:57 min.)
  • Doi Merbold und Clervoy, Lope Serrano (2008, 1:28 min.)
  • Joe Crepúsculo – ‘Espada de Damocles’, Luis Cerveró (2008, 1:51 min.)
  • Cristina Rosenvinge – ‘La distancia adecuada’, Luis Cerveró (2008, 4:26 min.)
  • We are standard – ‘Last time’, Marc Lozano (2008, 4:10 min.)
  • Nena Daconte – ‘Tenía tanto que darte’, Marc Lozano (2008, 3:45 min.)
  • Edison Woods – ‘Last Nights’, La Chula (Alicia Reginato) (2009, 5:35 min.)
  • Tu aire sensato, Nico Medes (2008, 5:04 min.)
  • Documental Loquillo (créditos), No Domain (2008, 1:10 min.)
  • Cortinillas Viajar, No Domain (2008, 1:20 min.)
  • Ampersand, No Domain (2008, 00:45 min.)
  • Sync, Sixis (2009, 2:00 min.)
  • The Books – ‘All Bad ends all’, Gregori Saavedra (2009, 2:41 min.)
  • iGolf, Inocuo The Sign Studio (2008, 00:43 min.)
  • Supersobrerodes (Club Super 3), Inocuo The Sign Studio (2009, 2:30 min.)
  • Nike Europa, Inocuo The Sign Studio (2008, 1:02 min.)
  • CECEA, Sofa Experience (2008, 24:00 min.)
  • El Bulto, Sofa Experience (2008, 3:34 min.)
  • Manos de topo – ‘Es feo’, Kike Maíllo (2008, 2:07 min.)

Catalònia, terra de tots. Les tres bessones a la Catalunya real

Les tres bessones

Catalunya / 31’ / 2009 / català

Direcció i realització: Sílvia Quer. Direcció artística: Roser Capdevila. Edició de guió: Eulàlia Cirera. Guió: Josep Penya. Música: Pep Lladó

És un audiovisual adreçat especialment als nens i nenes que viuen a Catalunya, tant als vellestants com als nouvinguts, i també en segona instància als pares i mares residents a Catalunya que vulguin saber, en clau infantil i amb un argument de ficció, per què Catalunya ha estat històricament, encara és i segurament seguirà essent terra de destí, d’acollida, per a moltes persones, famílies i nens d’arreu del món.

Les Tres Bessones, les protagonistes creades en paper per Roser Capdevila i portades a la pantalla per Cromosoma i Televisió de Catalunya, TV3, són les que ens conduiran pels diferents indrets de Catalunya, explicant com és el país, com hem estat i som els catalans i les catalanes, quines són les nostres dèries, defectes i virtuts, i en definitiva quin és el nostre tarannà.

Es un audiovisual dirigido especialmente a los niños y niñas que viven en Catalunya, tanto a los autóctonos como a los recién llegados, y también en segunda instancia a los padres y madres residentes en Catalunya que quieran saber, en clave infantil y con un argumento de ficción, por qué Catalunya ha sido históricamente, todavía es y seguramente seguirá siendo tierra de destino, de acogida, para muchas personas, familias y niños de todo el mundo.

Las Tres Mellizas, las protagonistas creadas en papel por Roser Capdevila y llevadas a la pantalla por Cromosoma y Televisió de Catalunya, TV3, son las que nos conducirán por los diferentes lugares de Catalunya, explicando cómo es el país, cómo hemos sido y somos los catalanes y las catalanas, cuáles son nuestras manías, defectos y virtudes, y en definitiva cuál es nuestro talante.

Amb la col·laboració de: Generalitat de Catalunya. Departament d’Acció Social i Ciutadania Secretaria per a la Immigració. Generalitat de Catalunya Departament d’Educació

Andalusia: animació

RH+ El vampiro de Sevilla

RH + EL vampiro de Sevilla

Andalusia / 80’ / 2007 / castellà
Director: Antonio Zurera. Producció: Ana de Pablo. Producción executiva: Ángel Izquierdo. Guió: Antonio Zurera. Música: Emilio Alquézar. Director d’animació: Javier Guijarro. Productora: M5 Audiovisual. Coproducció: Canal Sur TV

Després de treballar cinc-cents anys al servei dels comtes de Von Salchichen de Frankfurt, al senyor Manuel Malasangre y Jiménez de Clavijo i la seva peculiar família de vampirs se’ls presenta una oportunitat de tornar a Espanya. Però res no surt com s’esperaven i per accident la família queda dispersa, lluny encara del seu destí. El senyor Manuel acaba a Nova York, on ajuda un extraterrestre a salvar l’Estàtua de la Llibertat d’un ésser malvat i del Sindicat Americà de Vampirs.

Tras quinientos años trabajando al servicio de los condes de Von Salchichen de Frankfurt, a Don Manuel Malasangre y Jiménez de Clavijo y su peculiar familia de vampiros se les presenta una oportunidad de volver a España. Pero nada sale cómo esperaban y por accidente la familia queda dispersa, lejos aún de su destino. Don Manuel acaba en Nueva York, donde ayuda a un extraterrestre a salvar la Estatua de ladel Sindicato Americano de Vampiros.

mision-en-mocland

Misión en Mocland: una aventura superespacial

Andalusia / 80’ / 2008 / castellà

Director: Juan Manuel Suárez. Guió: Laura Gamero (idea: Juan Manuel Suárez i Enrique Fernández Guzmán). Música: José Enrique de la Vega. Fotografia: Kiko Pino. Productora: Forma Animada

El planeta Moc té dificultats. La seva essència vital, el límbar, desapareix i tots els micos habitants del planeta corren un greu perill. El terrible general Neflin ha robat la substància vital i ha aconseguit el poder. Decidida a tornar la vida a Mocland i restaurar la pau, la reina Pola ordena una expedició a la recerca de l’àloma, mineral generador de límbar. Lalo, Mina, Gobi i Lilium són els elegits per a aquesta missió, però trobaran finalment l’àloma o només es tractarà d’una llegenda?

El planeta Moc está en apuros. Su esencia vital, el límbar, desaparece y todos los micos habitantes del planeta corren un grave peligro. El terrible general Neflin ha robado la sustancia vital y se ha hecho con el poder. Decidida a devolver la vida a Mocland y restaurar la paz, la reina Pola ordena una expedición en busca del áloma, mineral generador de límbar. Lalo, Mina, Gobi y Lilium son los elegidos para esta misión, pero ¿encontrarán finalmente el áloma o se tratará sólo de una leyenda?

Curtmetratges

La patrulla perdida

La patrulla perdida

Direcció: Guillermo Rojas. Producció: Dosdecatorce Producciones, Áralan Films i Fíngaro. Productor executiu: Luis Melgar. Guió: Guillermo Rojas. Fotografia: Alejandro Espadero. Música: José M. Pérez. Any: 2009. Durada: 20’. Repartiment: Fabio Arrante, Pedro Casablanc, Juan Díaz, Cristina Domínguez, Esteban Garrido, Félix Gómez, Fernando Gómez, Jaime Martín, William Miller, Ángel Ridao

1936. En algun indret del camp cordovès, una patrulla de soldats republicans s’endinsa en territori enemic per destruir unes vies de tren crucials per a les comunicacions de l’exèrcit franquista.

1936. En algún lugar de la campiña cordobesa, una patrulla de soldados republicanos se adentra en territorio enemigo para destruir unas vías de tren cruciales para las comunicaciones del ejército franquista.

La leyenda del ladrón del árbols de los colgados

La leyenda del ladrón del árbols de los colgados

Director: Sami Natsheh. Producció: Marta Velasco i Gonzalo Bendala. Guió: Sami Natsheh i Gonzalo Bendala. Música: Pablo Cervantes. Narrador: Antonio Esquivias. Any: 2009. Durada: 13‘. Animació

En un llogarret oblidat del camp cordovès, entre Sierra Morena i la perillosa ruta dels bandolers, hi va haver una vegada un arbre maleït en què penjaven infinitat de cossos.

En una aldea olvidada de la campiña cordobesa, entre Sierra Morena y la peligrosa ruta de los bandoleros, existió una vez un árbol maldito del que pendían infinidad de cuerpos ahorcados.

La oficina

La oficina

Director: Gonzalo Crespo. Guió: Gonzalo Crespo i Rafael Oliver. Fotografia: José Luis Bernal. Música: Antonio Ceballos. Productora: División XL Producciones SL. Any: 2008. Durada: 17’. Repartiment: Antonio Chamorro, Antonio Dechent, Antonio Garrido

Santiago, un treballador model, mor sobtadament. Mentre dura la investigació policial es destapen dubtes sobre si l’han assassinat.

Santiago, un empleado modelo, muere súbitamente. Mientras dura la investigación policial se destapan dudas sobre si lo han asesinado.

Undergorund, la ciudad del arcoiris

Undergorund, la ciudad del arcoiris

Anadalusia / 90’ / 2003 / castellà

Direcció: Gervasio Iglesias.
Producció: Lara Sastre.
Guió: Santi Amodeo i Gervasio Iglesias.
Fotografia: Álex Catalán.
Productores: La Zanfoña Producciones / Motion Pictures
Subvencionat per la Junta d’Andalusia, en col·laboració amb TV3 i Canal Sur TV.

Quan a finals dels anys seixanta la dictadura del general Franco comença a trontollar i els Estats Units instal·len les seves primeres bases militars al nostre país, Andalusia es converteix una vegada més en un territori de trobada. Aquest nou contacte cultural farà sorgir un moviment conegut amb el nom d’underground. Els joves nord-americans que passen per aquestes bases entren en contacte amb un grup de músics inquiets que entre el 1967 i el 1972 converteixen una ciutat tradicional i conservadora com Sevilla en l’avantguarda sociocultural d’Espanya.

Cuando a finales de los años sesenta la dictadura del general Franco empieza a tambalearse y Estados Unidos instala sus primeras bases militares en nuestro país, Andalucía se convierte una vez más en un territorio de encuentro. Este nuevo contacto cultural hará surgir un movimiento conocido con el nombre de underground. Los jóvenes norteamericanos que pasan por estas bases entran en contacto con un grupo de inquietos músicos que entre 1967 y 1972 convierten a una ciudad tradicional y conservadora como Sevilla en la vanguardia sociocultural de España.

Déjate caer

Déjate caer

Anadalusia / 106’ / 2007 / castellà

Director: Jesús Ponce.
Producció executiva: Álvaro Alonso i Fernando de Garcillán.
Guió: Jesús Ponce.
Fotografia: Daniel Sosa.
Música: Juan Cantón.
Productora: Alta Films.
Repartiment: Iván Massagué, Darío Paso, Juanfra Juárez, Mercedes Hoyos

En un d’aquests barris que totes les ciutats tenen, en una d’aquestes places que tots els barris tenen, passen les hores tres joves que comencen a deixar de ser-ho. Irresponsablement, veuen passar la vida divagant i ocupant el seu buit en un banc d’un parc entre acudits i litres de cervesa que paguen amb el que aconsegueixen dels seus pares. Però l’aparició de Sunci, una noia disposada a formar parella amb un d’ells, trenca l’equilibri que semblava ancorar-los en aquest món de ganduls.

En uno de esos barrios que todas las ciudades tienen, en una de esas plazas que todos los barrios tienen, pasan las horas tres jóvenes que empiezan a dejar de serlo. Irresponsablemente, ven pasar la vida divagando y ocupando su vacío en un banco de un parque entre chistes y litros de cerveza que pagan con lo que sacan a sus padres. Pero la aparición de Sunci, una chica dispuesta a formar pareja con uno de ellos, rompe el equilibrio que parecía anclarlos a ese mundo de vagos.

El camino de los ingleses

El camino de los ingleses

Anadalusia / 120’ / 2006 / castellà

Director: Antonio Banderas.
Producció: Antonio Banderas, Gustavo Ferrada, Carlos Taillefer i Antonio Meliveo.
Guió: Antonio Soler, basat en la seva novel·la.
Fotografia: Xavi Jiménez.
Música: Antonio Meliveo.
Productora: Green Moon / Sogecine.
Repartiment: Alberto Amarilla, María Ruiz, Raúl Arévalo, Fran Perea, Cuca Escribano, Juan Diego, Victoria Abril

Miguelito Dávila és un jove d’esperit inquiet a qui una malaltia renal ha portat a passar una temporada a l’hospital. Allà ha conegut un home culte que li ha obert la possibilitat d’imaginar una vida millor a través de la poesia, de l’aventura interior. Miguelito pensa que un dia podrà deixar la feina en una petita ferreteria i ser poeta. A l’estiu en què transcorre la nostra història troba Luli, la seva musa, i comença un idil·li amb ella. Serà el mateix estiu en què, amb els seus amics, emprendrà una etapa que resultarà crucial en les seves vides.

Miguelito Dávila es un joven de espíritu inquieto al que una enfermedad renal ha llevado a pasar una temporada en el hospital. Allí ha conocido a un hombre culto que le ha abierto la posibilidad de imaginar una vida mejor a través de la poesía, de la aventura interior. Miguelito piensa que un día podrá dejar su trabajo en una pequeña ferretería y ser poeta. En el verano en el que transcurre nuestra historia encuentra a Luli, su musa, y comienza un idilio con ella. Será el mismo verano en el que, junto a sus amigos, emprenda una andadura que va a resultar crucial en sus vidas.

Reformes

Reformes

Barcelona, Catalunya / 9’ / 2008 / català

Director: Jordi Casanovas Güell
Producció executiva: Flyhard Produccions
Guió: Jordi Casanovas Güell
Direcció de fotografia: Jordi Casanovas Güell
Repartiment: Roser Blanch, Clara Cols, Pablo Lammers, Sergio Matamala

Flyhard Produccions

Dues parelles d’amics es troben per pintar i moblar un pis acabat de comprar. L’Anna i el Carles han ajudat la Berta i el Dani. Un cop relaxats, l’Anna reprotxa als seus amics que a ells no els van ajudar quan els va tocar fer mudança.

Dos parejas de amigos se encuentran para pintar y amueblar un piso recién comprado. Anna y Carles han echado una mano a Berta y Dani. Una vez relajados, Anna reprocha a sus amigos que a ellos no les ayudaron cuando les tocó hacer mudanza.

Back To Top