Jurats
Jurat Seccions Oficials de Curtmetratges i Llargmetratges de Ficció
Alba Cros
Puigverd de Lleida, 1991
Es va establir com a directora després d’acabar la carrera de Comunicació Audiovisual a la Universitat Pompeu Fabra de Barcelona co-dirigint la pel·lícula Les amigues de l’Àgata(2015) amb Laia Alabart, Laura Rius i Marta Verheyen. Un film que es va estrenar amb èxit a les sales de cinema fins a ser nominada a Millor Pel·lícula als Premis Gaudí de l’Acadèmia de Cinema Català.
Actualment, prepara el seu segon llargmetratge en solitari. Ha participat com a ajudant de direcció a la pel·lícula La Bona Esperade Carlos Marquès-Marcet i treballa com a realitzadora freelance a la productora de publicitat Agosto. També participa en el programa pedagògic Cinema enCurs d’A Bao A Quentre d’altres tallers de formació amb La Bonneo Drac Màgic
Alejo Levis
És director de teatre i cinema, dramaturg i guionista. Ha treballat durant anys com a realitzador de publicitat, i de televisió. Actualment imparteix classes de cinema i teatre a l’ESCAC, ESART, o ITES.
El 2014 va estrenar el seu primer llargmetratge com a director i guionista Tot SemblavaPerfecte, al Festival de cinema de Màlaga. En el mateix festival estrena el seu segon llargmetratge No Vull Perdre’t Mai, que va rebre el premi del Jurat del Som Cinema 2017, i que s’estrena en sales de tot el país el juliol 2018.
A part a dirigit diversos curtmetratges entre els quals destaca Waste, co-dirigit amb Laura Sisteró, premiat en diversos festivals.
Ha muntat algunes pel·lícules com The Birthdayd’Eugenio Mira, i és co-guionista de llargmetratges com 14 days with Victorde Novel·la Parrado.
En teatre destaquen les seves obres El temps immòbil, LifeSpoiler, o Immortalescrita al costat de Marc Angelet.
Inés Garrell
Directora del Festival de cinema de Menorca. Professional independent resident a Menorca, Màster en Gestió Cultural, acumula quinze anys d’experiència en programes públics i privats. La seva trajectòria professional inclou la gestió creativa i coordinació d’ activitats culturals, organització exposicions i producció d’ esdeveniments. Fou co-directora i productora del Festival de Cine Mèdit (6 edicions fins a la seva finalització a l’illa), encarregada de la gestió i producció del Festival Pedra Viva (2013 al 2016) i de la producció de les activitats socio-culturals a la Fundació Líthica (2005 al 2013).
Jurat Seccions Oficials de Curtmetratges i Llargmetratges Documentals
Josep Bergés
Nascut a Barcelona fa 51 anys, la seva passió des de ben jovenet va estar el cinema. al 1997 participa en el rodatge d’un primer curtmetratge dirigit per Ferran Blanch i Mario Acuña titulat Nicho. Aquesta primera col·laboració, només en l’àmbit tècnic, desemboca en la seva primera experiència com a director d’un dels segments del llargmetratge lleidatàHay cosa que solo pasan en Nueva York, co-dirigit pel mateix Ferran Blach i Cèsar Bosch. De formació autodidàctica, a partir d’aquí, la seva vida laboral ha girat entorn del món audiovisual treballant de Freelance, a La Manyana TV, on co-dirigia el programa cultural Atlàntida, i participant en multitud de projectes de ficció, videoclips, reportatges, documentals, etc. molts dirigits per ell mateix. L’any 2012 entra a formar part de l’equip que porta a terme el Festival de Cinema Rural Mostremp, com a director tècnic. Actualment és el nou director d’aquest certament, que ja porta set edicions, i treballa per ell mateix en el món audiovisual lleidatà.
Marta Serra
Té el postgrau en Migració i Mediació Social i la Llicenciatura en Antropologia Social i Cultural per la URV i Llicenciada en Filosofia per la UB.
En el camp audiovisual a realitzat el Curs de Guió Cinematogràfic a l’Aula d’Escriptors (2004-2006) i els Cursos de Cine Base a l’ESCAC, Summer beginner(2015-2016) i Summer advance(2016-2017).
Com a professora ha presentat als alumnes de l’ INS HUG ROGER III de Sort als premis Mots passantsde UAB obtenint el primer premi en la categoria cadet B i van quedar finalistes en el Festival Mostremp.
Enric Pinyol
Periodista i escriptor.
És llicenciat en Filologia Catalana i en Comunicació Audiovisual. Treballa als informatius de TV3 i és professor associat del grau de Periodisme i Comunicació Audiovisual de la UdL. Abans va treballar a L’Intèrpret, La Paeria, COM Ràdio – Freqüència Lleida i Segre.
És autor de diversos poemaris i va guanyar el premi de narració curta El Temps de les Cireresamb el recull Recursos Humans(Proa).