skip to Main Content

Mostra de Cinema Occitan

Víver uei entre Tromosa e Gavarnia

Any: 2015. Nacionalitat: França. Durada: 54 minuts. Producció: Nosauts de Bigòrra i Numériculture-Gascogne. Realització: Fabrice Bernissan. Llengua: occità, amb subtítols en català.

Gèdra és una petita localitat pirinenca, situada davant dels circs de Tromosa, Gavernia i Estaubé, la qual cosa li confereix una personalitat pròpia i singular.  De tota manera, igual que passa a tantes i tantes comunitats de muntanya al llarg d’Europa, els seus habitants es debaten entre el manteniment d’unes formes de vida tradicionals, vinculades a la ramaderia principalment i una cada cop més puixant indústria turística, no sempre prou ben compatible.

Cloenda

Lliurament de premis

  • Millor llargmetratge III Premi Arts Audiovisuals IEI 2017
  • Millor documental llarg i documental curt Premi Grup Segre
  • Millor curtmetratge Premi Col·legi de Directors i Directores de Cinema de Catalunya

Projeccions

Cutmetratge guanyador del Festival Som Cinema 8


Cita con el éxito

(Mollerussa-Barcelona)

Durada: 26’. Any: 2017. Director: Robert Garcia. Productora: PLANDORA CONTINGUTS. Producció: Josep Anton Pérez, Ray Ortega, Robert Garcia. Guió: Robert Garcia i Ray Ortega. Fotografia: Robert Garcia. Música original: Darío Martínez. Intèrprets: Miriam Navarro, Ray Ortega, María Prats, Juanjo Suñer. Idioma Original: Castellà

Una parella en un tot terreny troba una desconeguda en una carretera d’una illa. Quatre dies d’amistat, disbauxa i luxúria acabaran de manera abrupta quan un estrany misteri serà descobert; l’existència d’una quarta persona que controla les seves vides al seu gust s’entreveurà que el camí de l’èxit de vegades també té un costat fosc gens agradable pel que s’ha de passar.

Inauguració

Al Teatre Municipal de l’Escorxador

Lliurament del I Premi Som Cinema Comunicació 2017.


Projeció del making off de la sèrie «Vida privada»

Vida privada, darrer la càmara

Duració: 7’. Producció: CECAAC. Fotografia: Joan Babiloni. Muntatge: Eva Torres

Un recull d’imatges del rodatge de la mini sèrie.


Matar a Dios

(Barcelona)

Durada: 90’. Any: 2017. Director: Pintó & Caye. Productora: Alhena Productions. Producció: Norbert Llaràs. Guió: Pintó & Caye. Música: Francesc Guzmán. Fotografia: Miquel Prohens. Intèrprets: Emilio Gavira, Itziar Castro, Eduardo Antuña, Boris Ruiz, David Pareja. Idioma: castellà.

 

Una família es prepara per celebrar el cap d’any en una aïllada casa enmig del bosc. Tot d’una irromp a la casa un misteriós rodamón, és nan i diu ser Déu. El rodamón amenaça amb exterminar l’espècie humana a l’alba: només se salvaran dues persones i ells han estat els elegits per escollir a aquests dos únics supervivents.


Pintó & Caye

Albert Pintó i Caye Casas són guionistes, directors i amics. Havent dirigit alguns curtmetratges pel seu compte, van ajuntar esforços i van aconseguir l’èxit del seu primer curtmetratge Nada S.A., seleccionat en més de 300 festivals, nominat com a Millor Curt pels Premis Gaudí, guardonat amb més de 50 premis nacionals i internacionals i adquirit per la HBO entre altres televisions. La bona acollida de Nada S.A. els ha impulsat a unir forces i seguir dirigint els seus propers projectes: el llargmetratge Matar a Dios i el curtmetratge RIP.

Jurats

Jurat Seccions Oficials de Curtmetratges i Llargmetratges documentals

Eugeni Casanova

Llicenciat en Ciències de la Informació i en Filosofia, i doctor en Llengua i Literatura Catalanes. Professor de Teoria i Pràctica del Documental a Comunicació i Periodisme Audiovisuals de la Universitat de Lleida. Treballa en diversos projectes de documentals de CECAT i de la Càtedra Unesco de l’Institut d’Estudis Catalans. Ha treballat en publicitat, premsa, ràdio i televisió (Avui, El Periódico, La Vanguardia, Tiempo, Cadena SER, RTVE, Barcelona Televisió…).

Durant els anys noranta es va especialitzar en informació internacional i va ser reporter en una trentena de països, especialment en zones de conflicte (Bòsnia, Kosovo, Guatemala, Cuba, Iraq, Ruanda, Kurdistan, El Salvador, Congo, Algèria, Israel-Palestina, Iran…).

Ha estat professor de Tècniques de Comunicació Oral i Escrita a la Universitat Politècnica de Catalunya; director a Espanya del primer canal europeu d’Internet per a televisió, Freedomland TV, director i guionista de documentals etnogràfics i de viatges (Samaritans. Els guardians de la llei, Garimpeiros de l’Amazònia…). És l’autor de llibres d’investigació periodística, etnografia, natura i sociolingüística: Els gitanos catalans de França; Un viatge monstruós; Sàhara Nord-Sud; Almogàvers, monjos i pirates. Viatge a  ’Orient català; The World’s Best Railway Journeys; Viatge a les entranyes de la llengua; Els jueus amagats; El complot. La trama en la segregació del bisbat de Lleida i el litigi de les obres d’art i La conquesta de l’Orinoco, entre altres.


Mariona Visa

Professora del Grau en Comunicació i Periodisme Audiovisuals del Departament de Filologia Catalana i Comunicació de la Universitat de Lleida (UdL), i membre del grup de recerca Grup d’Estudis de la Cultura i les Identitats a l’Europa Contemporània (GECIEC). És doctora en Comunicació Audiovisual per la UdL (2012) amb la tesi titulada Evolució sociològica i narrativa de l’àlbum fotogràfic familiar, dirigida pel Dr. Joaquim Capdevila de la UdL i el Dr. Xavier Ruiz Collantes de la Universitat Pompeu Fabra (UPF), qualificada amb excel·lent cum laude pel tribunal presidit pel Dr. Sebastià Serrano i primera tesi llegida a la Unitat de Comunicació i Periodisme Audiovisuals de la UdL. Es va llicenciar en Comunicació Audiovisual per la UPF el 2001, on posteriorment va obtenir el Diploma d’Estudis Avançats (DEA) del Doctorat en Comunicació Social el 2007 amb la tesina titulada Les vinyetes gràfiques de Jordi Labanda com a discurs sobre noves tendències socials, dirigida pel Dr. Xavier Ruiz Collantes, catedràtic del Departament de Periodisme i Comunicació Audiovisual de la UPF, la qual va rebre la qualificació d’excel·lent pel tribunal presidit pel Dr. Jordi Pericot.


Jordi Pla

Tècnic superior en imatge i so, vinculat al sector audiovisual des del 2005. El 2010 dirigeix el curtmetratge d’animació P(odi)um, guanyador del 2n Premi al Millor Microfilm del XII Festival Europeu de Curtmetratges FEC Cambrils-Reus. El 2012 produeix el curtmetratge Aikon, amb el qual obté el Premi al Millor Curtmetratge de les Terres de Lleida del Festival Cercacurts. El 2015 comença a treballar com a director de curtmetratges per al Centre de Recursos Juvenils de l’Ajuntament de Lleida dins del Programa “Palma Produccions”, en el marc del qual ha realitzat fins ara una desena de curtmetratges. Alhora inicia la seva carrera professional com a freelance i du a terme tot tipus de produccions audiovisuals, documentals, curtmetratges, vídeos de promoció, així com els primers espots en publicitat. Paral·lelament comença a treballar a la televisió local Lleida TV com a operador de càmera i participant en diferents programes de la cadena. El 2016 realitza un Taller de direcció fotográfica en cinematografia digital, i posteriorment roda el seu primer llargmetratge com a director de fotografia a Algo de Valentina del director Jordi Celma, en què participa en el muntatge de la pel·lícula.


Jurat Seccions Oficials de Curtmetratges i Llargmetratges de ficció

Alba Sotorra

Directora i productora de documentals. És llicenciada en Comunicació Audiovisual per la Universidad Complutense de Madrid (2004) i Màster Europeu en Estudis Culturals per la Universitat Rovira i Virgili (2008). El seu treball se centra en històries reals de persones genuïnes, que reflecteixen problemes controvertits com l’Islam i la dona, la maternitat, la cultura popular, el desenvolupament, el capitalisme, la cooperació internacional, l’escalfament i el canvi climàtic. A través de documentals de creació, webdocs i instal·lacions audiovisuals, pretén obrir espais per a la reflexió i la discussió que facilitin l’enteniment del món en constant canvi en què vivim. Ella ha treballat, filmat i viscut al voltant del món. Els seus projectes més rellevants són els llargmetratges documentals Miradas desveladas (2008), guanyador del Premi Millor Documental en el Som Cinema d’aquell any; Qatar la carrera (2011) i Game Over (2015), guanyador del Premi Gaudí al Millor Documental. En aquests moments es troba en fase de postproducció del seu proper documental, Amazones, que retrata les vides de dues comandants de les Unitats de Protecció de la Dona que lluiten contra l’Estat Islàmic al Nord de Síria.


Joan Millaret

Llicenciat en Geografia i Història, especialitat Història Contemporània, per la Universitat de Barcelona; estudis de formació en crítica cinematogràfica al CCEC i a l’Institut d’Humanitats del CCCB de Barcelona; estudis de doctorat i DEA en Periodisme i Comunicació Audiovisual a la Universitat Pompeu Fabra; matriculat per tutoria de tesi al Departament d’Art de la Universitat de Lleida. Professor associat de Crítica d’Audiovisuals i Multimèdia a la Universitat de Vic, presentador i conductor de cinefòrums en diverses localitats, responsable de clubs de literatura i cinema en diferents biblioteques, responsable dels cursos Iniciació al Coneixement del Cinema i 24 Rialles per Segon. La Comèdia en el Cinema. És crític cinematogràfic, articulista i corresponsal en festivals cinematogràfics nacionals i internacionals per a diferents mitjans periodístics, i membre de l’Associació Catalana de Crítics i Escriptors Cinematogràfics (ACCEC) i de la Federació Internacional de la Premsa Cinematogràfica (FIPRESCI). Ha estat membre de jurats internacionals de la crítica als festivals cinematogràfics de Valladolid, Gijón, Toulouse i Sitges.


Bruna Cusí

(Photo by Eduardo Parra/Getty Images)

Bruna Cusí va debutar en el món de la interpretació sent una adolescent amb l’aparició en sèries com El cor de la ciutat i Psico-express, de Dagoll Dagom. Tot i això no va deixar els estudis i el 2010 es va llicenciar en Art Dramàtic a l’Institut del Teatre. Bruna ha participat en gairebé 20 obres de teatre, mitja dotzena de pel·lícules i en sèries d’èxit com Polseres Vermelles i Cites. 2017 es presenta com el seu gran any, i és que ha estrenat Incerta glòria, d’Agustí Villaronga, i Estiu 1993, de Carla Simón, una de les pel·lícules més aclamades de l’any.

Back To Top