Skip to content

Campanya

(Barcelona)

Durada: 28’. Any: 2015. Director: Andrés Alonso, Catarina Brites, Alejandro Cabrera, Lara Curto, Damián Depetris. Productora: Màster en Teoria i Pràctica del Documental Creatiu-UAB. Producció: Andrés Alonso, Catarina Brites, Alejandro Cabrera, Lara Curto, Damián Depetris. Guió: Andrés Alonso, Catarina Brites, Alejandro Cabrera, Lara Curto, Damián Depetris. Fotografia: Andrés Alonso, Catarina Brites, Alejandro Cabrera, Lara Curto, Damián Depetris. Idioma original: Català, Castellà.

Festival de Màlaga 2016: Secció Oficial Curtmetratge Documental, Bisnaga de Plata Premi Especial del Jurat, Bisnaga de Plata Premi del Públic.

Es munta l’escenari, el públic espera expectant, els actors surten a escena i comença el show. A Campanya la càmera retratga des d’un lloc inesperat la carrera cap el poder. Al llarg de la pel·lícula es manté el dubte sobre què estem veient realment ¿Qui és el veritable protagonista de la campanya? ¿Els polítics? ¿Els mitjans? ¿Els ciutadans?


Campanya

Andrés Alonso
Comunicador social i periodista, Universidad del Norte de Colombia. Productor en RCNTV de Colombia. Documentals anteriors: Viejo muelle querido, El verso que queda del muelle.

Catarina Brites Soares
Llicenciada en Ciencias de Comunicación, Universidade Nova de Lisboa. Periodista de Premsa, Televisión y Radio ( TSF,Ponto Final de Macau, Tribuna de Macau i Teledifusão de Macau).

Alejandro Cabrera
Mitjans Audiovisuals. Tecnocampus de Mataró. Universitat Politècnica de Barcelona.
Treballs anteriors: Mogna (2012), Curtmetratge documental. Càmera i edició.
Hogar (2015), Curtmetrtge documental. Direcció, càmera i edició.

Lara Curto
Comunicación Audiovisual, Universidad Autónoma de Barcelona.
Treballs anteriors: Todo lo que se aprovecha del cerdo (2013), Curtmetratge de ficció. Directora. Boira (2014), Curtmetratge de ficció. Guionista.

Damián Depetris
Llicenciat en Comunicació Social, Universidad Nacional de Córdoba. Guionista i muntador a Cinergia Estudio Creativo (Argentina, 2011- 2013).
Treballs anteriors: Heroes de hoy. Pioneros argentinos, sèrie documental (Argentina, 2012). Director de continguts.

Gezurra

(Barcelona)

Durada: 16’. Any: 2016. Director: Eduardo Pélach. Productora: Universitat Pompeu Fabra. Producció: Rocío Sánchez. Guió: Eduardo Pélach, Maria Grau. Fotografia: José Antonio Ortiz, Eduardo Pélach. Idioma original: Castellà.

Les llegendes sobre bruixes als pobles del nord de la península donen testimoni de la persecució i aniquilació de gran nombre de persones a partir de falses acusacions que esdevingueren en mites populars. Gezurra emprèn un recorregut per la història de Zugarramundi per a preguntar-se si la cacera de bruixes, d’alguna manera, segueix esdevenint al nostres dies.


Eduardo Pelach

Eduardo Pelach

Nascut a Pamplona i estudiant de Comunicació Audiovisual a Barcelona, Gezurra és el seu primer curtmetratge documental. Aficionat a la fotografia i al video des d’adolescent, ha estat seleccionat per a diferents mostres,  com Pamplona Jóvenes Artistas o Mercat d’Art Jove Boca Nord.

Historias de la Rabassada

(Terrassa)

Durada: 28’. Any: 2015. Director: Ferran Romeu. Productora: Escac Films. Guió: Ferran Romeu, Juan González. Fotografia: Víctor Català. Idioma original: Castellà.

Festival Internacional de Cinéma Nyon 2016, Visions du Réel, Meilleur film de la Section Premiers Pas

Documental que tracta sobre l’antic casino de Barcelona, situat a la carretera de la Rabassada, vist a través de la mirada del seu actual llogater, un rodamons rus anomenat Andrei, qui ens presenta les restes del que fou el gran somni de la burgesia catalana de principis del segle XX.


Ferran Romeu Sunyer

Ferran Romeu Sunyer

(Barcelona, 1990)

Es gradua en la especialitat de Documental de l’ESCAC (Escola Superior de Cine i Audiovisuals de Catalunya) l’any 2014, realitzant diferents documentals, com Chinatown i Historias de la Rabassada, aquest darrer com a projecte de final de carrera.

Panaroma

(Barcelona)

Durada: 28’. Any: 2015. Director: Jon Herranz. Productora: Namuss Films. Guió: Jon Herranz, Gerard Péris. Fotografia: Jon Herranz, Gerard Périx. Idioma original: Castellà.

Premi Mario Bello al Trento Film Festival 2016 (Itàlia)
Premi Best Climbing Film al Festival Gorniskega Filma 2016 (Eslovènia)
Premi a la Millor Producció Catalana al BCN Sports Film Fest 2016 (Espanya)
Premi Grivel Golden Axe a la Millor Pel·lícula al Sancandido-Innichen Adventure Outdoor International FilmFest 2015 (Itàlia)
Premi New Adventurer al Sancandido-Innichen Adventure Outdoor International FilmFest 2015 (Itàlia)
Premi d’Alpinisme al Festival du Film de Montagne d’Autrans 2015 (França)
Premi Tatra Mountains Rescue Team’s Spotkania Zakopane Mountain Film Festival 2015 (Polònia)
Premi a la Millor Pel·lícula d’Escalada a l’InkaFest Mountain Film Festival 2015 (Perú)
Menció d’Honor al Horsky International Festival of Mountain Films 2015 (Eslovàquia)

El mes de juliol de l’any 2014 Edu Marín afronta el repte més dur de la seva vida: escalar amb el seu pare de 62 anys Francisco Marín “Novato” la mítica via “Panaroma”, alliberada per Alex Huber el 2007. Situada al Parc Nacional de les Tre Cime di Lavaredo, la línia compta amb un grau de dificultat de 8c i una alçada de 500 metres, el que fa la mereixedora de ser considerada com una de les vies d’escalada en gran paret més dures del món. La dificultat dels seus passos, el compromís psicològic que exigeix la via i una meteorología constantment canviant fan que molt poques cordades d’escaladors hagin estat capaces d’arribar a la cadena.


Jon Herranz

Jon Herranz

(Getxo, 1980)

Ha dirigit un gran nombre de vídeos d’escalada i esports outdoor amb centenars de milers de reproduccions arreu del món a través d’internet i en col·laboració amb EpicTV, a més de realitzar diversos documentals esportius com Panaroma, Novato o Restart. Fins al moment, el seu últim documental esportiu Panaroma ha guanyat 9 premis.  El seu curtmetratge Novato ha estat seleccionat en 14 Festivals Internacionals de Cinema de Muntanya com Bilbao, Trento, Vancouver, Graz, Corea del Sud o Kendal, entre d’altres. Jon Herranz també ha dirigit documentals socials com Sikyong. La revolució política del 14è Dalai Lama, “La plataforma” o Flames, rebent premis com el de Millor Pel·lícula del Festival Internacional de Cinema de Drets Humans de Barcelona.

Petrona

(Barcelona)

Durada: 15’. Any: 2016. Director: Hammudi Al-Rahmoun Font. Productora: Apaches Entertainment, Películas La Trini, Colosé Producciones. Producció: Belén Atienza, Sandra Hermida. Guió: Hammudi Al-Rahmoun Font. Música original: Pau Loewe. Fotografia: Andreu Adam Rubiralta. Idioma original: Quiché.

Doña Petrona viu amb la seva filla al poblet de Panajxit, a Guatemala. Porten una vida humil i connectada a la terra. Tenen una vaca que els dóna llet, planten el blat de moro que consumeixen i utilitzen el pou per a recollir l’aigua quan plou.

Petrona és la història d’una heroïna quotidiana en un país on ser dona, indígena i rural et condemna irreversiblement a la pobresa i l’exclusió social.


Hammudi Al Rahmoun–Font

Hammudi Al Rahmoun–Font

De pare sirià i mare catalana, Hammudi viu la seva infantesa entre Barcelona i l’Aràbia Saudí. El 2003 es gradua a l’Escola Superior de Cinema i Audiovisuals de Catalunya (ESCAC), de la que més tard fou professor. Després d’una formació pràctica cimentada en el petit format, Al Rahmoun debutà amb el llargmetratge Otel·lo, cinta en la que aprofondeix des de l’atalaia de l’humor negre en les relacions, no poques vegades sinistres, ente vida i art.

Back To Top