Skip to content

El cost de la fruita

Durada: 60 min. Any: 2020. Directors: Clara Barbal, Pablo Rogero. Producció: Pablo Rogero. Guió: Clara Barbal. Música: David Malatesta. Fotografia: Pablo Rogero. Idioma: català.

A l’oest de Catalunya es produeix gairebé tota la fruita dolça d’Europa. Cada any, quan pugen les temperatures, una legió de braços arriba a la regió per collir les pomes, peres i préssecs que trobem als mercats i supermercats. Homes i dones del Marroc, Ucraïna, Algèria, Mali, Senegal, Romania, Costa d’Ivori, Colòmbia… La majoria arriben, però d’altres ja hi són. Aquest documental és el resultat de dos anys d’observació i seguiment de les campanyes de la fruita a Lleida.

 

Clara Barbal

Està graduada en periodisme i treballa en el sector editorial. S’ha format a l’EICTV de San Antonio de los Baños (Cuba) en escriptura de guió. El cost de la fruita és el seu primer llargmetratge documental.

Pablo Rogero

És realitzador audiovisual i combina els seus treballs com a freelance i la docència en l’àmbit audiovisual amb projectes de cinema documental com a muntador i director. El cost de la fruita és el seu tercer llargmetratge documental.

Los que buscamos

Durada: 85 min. Any: 2019. Director: Óscar Bernàcer. Productora: Kaishaku Films / Nakamura Films. Producció: Joana M. Ortueta, Jordi Llorca, Óscar Bernàcer, Iván Martínez-Rufat, Pilar Llorca. Guió: Óscar Bernàcer. Música: Tórtel, Jordi Sapena. Fotografia: Víctor Entrecanales, Willy Abad. Idioma: castellà.

L’Enrique va ser separat de la seva mare en néixer; l’Ascensió va ser obligada a lliurar la seva filla després de parir. Tots dos són víctimes de la trama dels nadons robats, un terreny relliscós per a la justícia espanyola. Mentre segueixen amb la batalla legal, continuen amb les seves recerques personals convivint amb la culpa, el rebuig i la construcció de la seva pròpia identitat.

 

Óscar Bernàcer

Guionista i director. Ha realitzat els curts Las zapatillas de Laura, Desayuno con diadema, Bikini i Apolo 81, que s’han pogut veure en centenars de festivals i multitud de televisions de tot el món. Entre els quatre sumen més de 160 premis, la candidatura als Goya i la nominació al Méliès d’Or. Ha escrit guions de llargmetratges i sèries de televisió com La forastera. El 2016 va estrenar L’home que va embotellar el sol. Actualment el seu primer llargmetratge de ficció, Ofelia, es troba en fase de finançament; d’altra banda, està rodant la tercera temporada de la sèrie documental Cuineres i cuiners i produint el documental Here comes the sun.

La nova escola

Durada: 85 min. Any: 2020. Director: Ventura Durall. Productora: Nanouk Films. Producció: Marija Capek, Ventura Durall. Guió: Ventura Durall. Fotografia: Júlia Girós. Idioma: català.

El 2016 va començar l’intrèpid viatge per transformar el sistema educatiu català des de les seves arrels recuperant l’essència de l’escola com a espai d’aprenentatge i adaptant-la a les necessitats actuals. El que va començar com un experiment a un nombre limitat d’escoles, es va estendre a tot el territori català en només tres anys.

 

Ventura Durall

Guionista, director i productor de documentals i de ficció. L’any 2000 va fundar la productora Nanouk Films amb l’objectiu de crear una plataforma de referència artística en el panorama audiovisual europeu. Algunes de les seves obres més aclamades són Bugarach (2014), seleccionada als festivals Visions du Réel, Hotdocs i IDFA i guanyadora del Premi FIPRESCI al Festival Message to Man, o El perdó (2009), guardonada com a millor documental al Belgrade International Documental Festival, i seleccionat a l’IDFA, al Dok Leipzig i al Thessaloniki Film Festival.

Back To Top