Amb la caiguda del primer mil·lenni, una bruixa, una mare desesperada, una nena malalta i un home diminut s’enfronten a l’arribada d’uns implacables visitants que canviaran el curs de la història.
Durada: 15’. Any: 2019. Director: Charlie García Villalba. Productora: Escac Films. Producció: Luis Piñar. Guió: Charlie Garcia Villalba. Fotografia: Dani Martínez. Intèrprets: Cíntia Ballbé, Júlia Molins. Idioma: castellà.
L’Eli és una estudiant de fotografia que pateix acromatòpsia, és a dir, només pot veure-hi en blanc i negre. En una festa, es trobarà amb un antic amor que li canviarà la vida.
Durada: 30’. Any: 2019. Directora: Laia Navarra. Producció: Cia. de Comediants La Baldufa, Laia Navarra. Guió: Laia Navarra. Música: Òscar Roig. Fotografia: Laia Navarra. Idioma: català.
Durant 267 dies convivim amb la companyia de comediants lleidatana La Baldufa, fent el seguiment de les diferents fases creatives: assaigs, disseny d’escenografia, vestuari, música… del darrer espectacle realitzat per la companyia, estrenat el dia 2 9 a la Llotja de Lleida. Una finestra oberta a les entranyes del món del teatre.
Laia Navarra
Nascuda a Lleida, després de llicenciar-se en comunicació audiovisual a la UAB, treballar en diferents mitjans de comunicació (ràdio i televisió) i departaments de disseny i màrqueting, decideix apostar pel món freelance i especialitzar-se en branding audiovisual. Ho fa fusionant vídeo, fotografia i disseny gràfic. Sempre amb un estil minimalista i senzill que permet connectar una marca amb el seu públic objectiu a través de les emocions.
Ha anat compaginant els treballs corporatius amb altres projectes més personals com l’edició del documental de l’alpinista lleidatà Juanjo Garra Al redós d’un gegant. Lhotse 8.516.
267 dies amb 3 pallassos és el seu primer treball documental, realitzat al més pur estil freelance, sent ella mateixa qui s’encarrega de la direcció, l’enregistrament de les imatges i l’edició.
Durada: 90’. Any: 2018. Director: Pere Solés. Productora: DDM Visual, SL. Producció: Pere Solés, David Gimbernat, Pau Marqués. Guió: Pere Solés. Fotografia: Diego Dussuel. Intèrprets: Núria Brunsó, Mariona Esteve, Mònica Argila, Irene Quintana, Ariadna de Bolós, Núria Caritg, Martina Busquet. Idioma: català.
Ficció rodada amb pacients reals que mostra com un equip de psicòlegs clínics especialistes en patologia alimentària lluiten amb l’única arma que tenen, el sentit comú, contra l’absurditat a la qual es veuen abocades moltes noies com la Núria, una nova pacient anorèxica que arriba al centre i que posa a prova la professionalitat dels terapeutes.
Pere Solés Bahí
És metge, Màster Internacional de Escriptura per a Cine y Televisió per la UAB, Diplomat en realització i producció audiovisual per la UDG i format en Direcció d’actors a la Escuela de Cine de Cuba. Ha realitzat diversos llarg metratges, documentals i curtmetratges, d’entre els que destaquen: Ara, La meva vida com un pel·lícula, A la caça, Feliç mil aniversari, “Darrere laporta, Intimitats Germans Roca, La última partida, Max, l’orchestre/l’orquestra, Fragile, WC, My generation, Hi ha vida intel·ligent en altres planetes?, Metamorfosi i Temps de masovers. Ha publicat i estrenat l’obra de teatre Leti i ha estrenat i dirigit les obres de teatre,Pla vsWelles, Virtual, La filla de Sartre i Les muralles de Jericó.
Durada: 24’. Any: 2019. Directors: Carles Bosch, Nabil Bellahsense, Sara Rancaño, Elvira Gálvez, José M. Restrepo. Productora: Escuela Int. de Cine y TV. San Antonio de los Baños, Lastor Media. Guió: Carles Bosch. Fotografia: Sofía Amadori. Idioma: català, castellà.
A la plaça principal de San Antonio de los Baños (Cuba) hi ha connexió wifi i el dia de Sant Valentí tots volen parlar amb les persones que estimen que viuen a l’estranger.
Carles Bosch
Cineasta i periodista, ha obtingut el reconeixement nacional i internacional per la seva nominació als Oscar pel documental Balseros (2003), i ha estat guanyador dels premis Goya i Gaudí pel documental Bicicleta, cullera, poma ( 2010), on relata la lluita contra l’Alzheimer de Pascual Maragall, expresident de la Generalitat. Anteriorment va treballar com a reporter internacional a la guerra entre Iran i l’Iraq, l’ocupació soviètica de l’Afganistan, la guerra dels Balcans, la primera guerra del Golfo y els enfrontaments a Irlanda del Nord, entre d’altres. Va ser cofundador del mític programa de Televisió de Catalunya 30 minuts.
Nabil Bellahsene
És un director de 32 anys nascut a Algèria que va emigrar a França als 14 anys. Ha estudiat Cinema a la Universitat de Bordeaux, París i Califòrnia, i pertany al col·lectiu artístic de Bordeaux, Kloudbox. Està escrivint el seu primer llargmetratge titulat Metamorfosi.
Elvira Gálvez
És una directora i periodista peruana de 26 anys que ha realitzat curtmetratges documentals sobre la cultura i les arts. Durant el 2018 va estudiar cinema arreu del món: Cuba, Panamà i Guatemala. Amant de la fotografia, actualment està treballant en el seu projecte de llargmetratge documental.
Sara Rancaño
És una directora i periodista nascuda a Barcelona. Durant els seus 12 anys a Televisió Espanyola, ha produït reportatges per al prime time i ha treballat al programa Informe Semanal. Ha rodat el curtmetratge Història d’unes llavors per a una ONG i el 2017 va començar el projecte Billet en blanc.com amb l’objectiu de crear vídeos sobre la solidaritat i crear consciència a través dels viatges que ha realitzat per tres continents.
Jose M. Restrepo
És un cineasta amb prop de 25 anys d’experiència com a productor en aproximadament 1000 documentals de diversos formats i durada. 3 llargmetratges narratius i 20 vídeos experimentals, així com 14 premis nacionals i internacionals. És professor i coordinador del laboratori d’Investigació Documental FICCIÓ al Politècnic Colombià Jaime Isaza Cavitat.
Taula rodona per exposar i debatre el futur del curtmetratge. Amb la participació de Jana Llopart (productora), Joan Vall Karsunke (productor i director), Santi Lapeira (President del Col·legi de Directors i Directores de Cinema de Catalunya i del CECAAC) i convidats. Moderadora: Judit Vives, Assessora Artística del Som Cinema. Activitat coorganitzada amb el Centre Experimental de la cinematografia i les Arts Audiovisuals de Catalunya.
Durada: 26’. Any: 2018. Director: Ibán Colón. Productora: Máster en Teoría y Práctica del Documental Creativo (UAB), Instituto RTVE. Producció: Ibán Colón, Valeria Mejía. Guió: Ibán Colón, Bente Mars, Alejandro Herdocia, Valeria Mejía, Giulia Zinghini. Fotografia: Alejandro Herdocia. Idioma: català, castellà.
A Barcelona, la Laura i els seus dos fills conviuen amb la Valentyna, una periodista ucraïnesa que intenta refer la seva vida a Espanya. Per la seva part, la família del Pere i la Rosa acull l’Asadullah, un jove afganès molt reservat.
A En Nuestra casa s’entra dins d’aquestes llars, i es descobreixen les diferents maneres com aquestes famílies afronten la convivència.
Iban Colón
Realitzador, editor i tècnic de so.
Des de 2007 produeix documentals i altres audiovisuals per a ONGs i agències de Nacions Unides, en nombrosos països d’Àfrica i Àsia.
El 2017 torna a Espanya per cursar el Màster en Documental Creatiu de la UAB, i el 2019 s’instal·la a Colòmbia.
En nuestra casa (2018) és la seva primera pel·lícula autoral.
Una assemblea. Un grup de persones amb un objectiu comú, tractant de posar-se d’acord i enfrontant-se a la seua capacitat per organitzar-se. Units i separats. Iguals però diferents. Una proposta que qüestiona amb humor el concepte mateix de participació.
Álex Montoya
Llicenciat en Arquitectura Superior i cineasta autodidacta. Els seus treballs curts atresoren més de 170 guardons i diversos centenars de seleccions en festivals nacionals i internacionals.
Entre ells destaca una nominació al Goya 2014 pel seu curtmetratge Lucas i una menció especial a Sundance 2010 pel seu curtmetratge Cómo conocí a tu padre. Treballs com els esmentats al costat d’altres com Marina o Maquillajehan obtingut premis en els principals festivals espanyols, com Màlaga, Versión española SGAE, Alcine, Cinema Jove, Huelva, Almería en corto, MECAL, L’Alternativa, Medina del Campo, Aguilar de Campoo, Cortogenia, Badajoz, FIBABC, Curtficcions, PNR, Curtocircuito, La Boca del Lobo, Lleida, Abycine, Gijón o San Sebastián.
Durada: 72’. Any: 2019. Director: Pedro de Echave Garcia. Productora: Quindrop Prod. Aud. SL, IB3 TV. Producció: Pablo Azorín, Nacho Tejedor. Guió: Pedro de Echave Garcia. Fotografia: Javier González Bordas. Idioma: català, castellà.
El capità Alberto Bayo és un personatge conegut a les Illes Balears i a Catalunya. La seva actuació durant la Guerra Civil comandant la fracassada expedició republicana a les Balears és encara recordada. No obstant això, molt poca gent coneix la seva vida a l’exili i el seu important paper en la Revolució Cubana.
Pedro de Echave
Ha estudiat guió i realització de documentals amb els directors José Luis Guerín, Marta Zhein y Patricio Guzmán. La seva filmografia com director i guionista està vinculada especialment al documental de temàtica històrica i social.
Bayo i el Ché. Guerrilla i escacs a Cuba (2019), 2018 La Cadira i el General (2018),Ossos que xerren (2017), Silenci trencat, la Fossa de Porreres (2017),Bayo, el desembarcament a Porto Cristo (2016), Els secrets de l’últim exiliat (2000), programa 30 Minuts de TV3.
Un maquinista conviu amb una càrrega més pesant que el mateix tren: la responsabilitat de frenar la màquina quan apareix una persona a les vies sabent que no aconseguirà aturar la marxa. Sense baixar del tren els maquinistes ens explicaran les conseqüències d’haver de prémer el fre d’emergència.
Delfina Spratt
Delfina es graduada en periodisme i història de l’art. Durant la seva carrera professional, ha produït L’altra cara del boom immobiliari”, un documental que tracta la crisi de l’habitatge en la ciutat de Buenos Aires. Ha participat en el fòrum cultural de la organització politicosocial Patria Grande, a l’Argentina, on va filmar el curt, juntament amb companys d’estudis, Vientosde Pueblo, un documental que explica la historia de “la murga”, els Matadors de Balvanera. Durant l’any 2017 va treballar en el departament de comunicació del parlament de Mercosur.
Àlex Puig
Graduat en periodisme per la Universitat Autònoma de Barcelona, ha après l’ofici de la fotografia de manera autodidacta a partir de la captura de moviments socials, la natura i la experiència viatgera. Ha treballat en diferents publicacions escrites com a reporter, fotògraf i redactor en seccions que van des de cultura fins a moviments socials al voltant de la ciutat de Barcelona. També ha participat en la producció de diferents curts documentals al llarg de la seva carrera professional. Paral·lelament, va ser un dels impulsors del projecte periodístic conegut com LaColumna.cat on va desenvolupar les funcions de cap de secció de fotoperiodisme, columnista i càmera. Avui en dia treballa com a video reporter i fotògraf freelance.