Skip to content

267 dies amb 3 pallassos

Durada: 30’. Any: 2019. Directora: Laia Navarra. Producció: Cia. de Comediants La Baldufa, Laia Navarra. Guió: Laia Navarra. Música: Òscar Roig. Fotografia: Laia Navarra. Idioma: català.

Durant 267 dies convivim amb la companyia de comediants lleidatana La Baldufa, fent el seguiment de les diferents fases creatives: assaigs, disseny d’escenografia, vestuari, música… del darrer espectacle realitzat per la companyia, estrenat el dia 2 9 a la Llotja de Lleida. Una finestra oberta a les entranyes del món del teatre.

 

Laia Navarra 

Nascuda a Lleida, després de llicenciar-se en comunicació audiovisual a la UAB, treballar en diferents mitjans de comunicació (ràdio i televisió) i departaments de disseny i màrqueting,  decideix apostar pel món freelance i especialitzar-se en branding audiovisual. Ho fa fusionant vídeo, fotografia i disseny gràfic. Sempre amb un estil minimalista i senzill que permet connectar una marca amb el seu públic objectiu a través de les emocions.

Ha anat compaginant els treballs corporatius amb altres projectes més personals com l’edició del documental de l’alpinista lleidatà Juanjo Garra Al redós d’un gegant. Lhotse 8.516.

267 dies amb 3 pallassos és el seu primer treball documental, realitzat al més pur estil freelance, sent ella mateixa qui s’encarrega de la direcció, l’enregistrament de les imatges i l’edició.

El dia de los conectados

Durada: 24’. Any: 2019. Directors: Carles Bosch, Nabil Bellahsense, Sara Rancaño, Elvira Gálvez, José M. Restrepo. Productora: Escuela Int. de Cine y TV. San Antonio de los Baños, Lastor Media. Guió: Carles Bosch. Fotografia: Sofía Amadori. Idioma: català, castellà.

A la plaça principal de San Antonio de los Baños (Cuba) hi ha connexió wifi i el dia de Sant Valentí tots volen parlar amb les persones que estimen que viuen a l’estranger.

 

Carles Bosch

Cineasta i periodista, ha obtingut el reconeixement nacional i internacional per la seva nominació als Oscar pel documental Balseros (2003), i ha estat guanyador dels premis Goya i Gaudí pel documental Bicicleta, cullera, poma ( 2010), on relata la lluita contra l’Alzheimer de Pascual Maragall, expresident de la Generalitat. Anteriorment va treballar com a reporter internacional a la guerra entre Iran i l’Iraq, l’ocupació soviètica de l’Afganistan, la guerra dels Balcans, la primera guerra del Golfo y els enfrontaments a Irlanda del Nord, entre d’altres. Va ser cofundador del mític programa de Televisió de Catalunya 30 minuts. 

Nabil Bellahsene

És un director de 32 anys nascut a Algèria que va emigrar a França als 14 anys. Ha estudiat Cinema a la Universitat de Bordeaux, París i Califòrnia, i pertany al col·lectiu artístic de Bordeaux, Kloudbox. Està escrivint el seu primer llargmetratge titulat Metamorfosi.

Elvira Gálvez

És una directora i periodista peruana de 26 anys que ha realitzat curtmetratges documentals sobre la cultura i les arts. Durant el 2018 va estudiar cinema arreu del món: Cuba, Panamà i Guatemala. Amant de la fotografia, actualment està treballant en el seu projecte de llargmetratge documental.

Sara Rancaño

És una directora i periodista nascuda a Barcelona. Durant els seus 12 anys a Televisió Espanyola, ha produït reportatges per al prime time i ha treballat al programa Informe Semanal. Ha rodat el curtmetratge Història d’unes llavors per a una ONG i el 2017 va començar el projecte Billet en blanc.com amb l’objectiu de crear vídeos sobre la solidaritat i crear consciència a través dels viatges que ha realitzat per tres continents.

Jose M. Restrepo

És un cineasta amb prop de 25 anys d’experiència com a productor en aproximadament 1000 documentals de diversos formats i durada. 3 llargmetratges narratius i 20 vídeos experimentals, així com 14 premis nacionals i internacionals. És professor i coordinador del laboratori d’Investigació Documental FICCIÓ al Politècnic Colombià Jaime Isaza Cavitat.

En nuestra casa

Durada: 26’. Any: 2018. Director: Ibán Colón. Productora: Máster en Teoría y Práctica del Documental Creativo (UAB), Instituto RTVE. Producció: Ibán Colón, Valeria Mejía. Guió: Ibán Colón, Bente Mars, Alejandro Herdocia, Valeria Mejía, Giulia Zinghini. Fotografia: Alejandro Herdocia. Idioma: català, castellà.

A Barcelona, la Laura i els seus dos fills conviuen amb la Valentyna, una periodista ucraïnesa que intenta refer la seva vida a Espanya. Per la seva part, la família del Pere i la Rosa acull l’Asadullah, un jove afganès molt reservat.

A En Nuestra casa s’entra dins d’aquestes llars, i es descobreixen les diferents maneres com aquestes famílies afronten la convivència.

 

Iban Colón 

Realitzador, editor i tècnic de so.

Des de 2007 produeix documentals i altres audiovisuals per a ONGs i agències de Nacions Unides, en nombrosos països d’Àfrica i Àsia.

El 2017 torna a Espanya per cursar el Màster en Documental Creatiu de la UAB, i el 2019 s’instal·la a Colòmbia.

En nuestra casa (2018) és la seva primera pel·lícula autoral.

Entre raíles

Durada: 24’. Any: 2018. Directors: Delfina Spratt, Àlex Puig. Productora: Máster en Teoría y Práctica del Documental Creativo (UAB). Producció: Delfina Spratt. Guió: Delfina Spratt, Àlex Puig, Sarai Rua, Daniella González. Música: Benjamín Molina. Fotografia: Sarai Rua, Àlex Puig. Idioma: castellà.

Un maquinista conviu amb una càrrega més pesant que el mateix tren: la responsabilitat de frenar la màquina quan apareix una persona a les vies sabent que no aconseguirà aturar la marxa. Sense baixar del tren els maquinistes ens explicaran les conseqüències d’haver de prémer el fre d’emergència.

 

Delfina Spratt

Delfina es graduada en periodisme i història de l’art. Durant la seva carrera professional, ha produït L’altra cara del boom immobiliari”, un documental que tracta la crisi de l’habitatge en la ciutat de Buenos Aires. Ha participat en el fòrum cultural de la organització politicosocial Patria Grande, a l’Argentina, on va filmar el curt, juntament amb companys d’estudis, Vientos de Pueblo, un documental que explica la historia de “la murga”, els Matadors de Balvanera. Durant l’any 2017 va treballar en el departament de comunicació del parlament de Mercosur.

Àlex Puig

Graduat en periodisme per la Universitat Autònoma de Barcelona, ha après l’ofici de la fotografia de manera autodidacta a partir de la captura de moviments socials, la natura i la experiència viatgera. Ha treballat en diferents publicacions escrites com a reporter, fotògraf i redactor en seccions que van des de cultura fins a moviments socials al voltant de la ciutat de Barcelona. També ha participat en la producció de diferents curts documentals al llarg de la seva carrera professional. Paral·lelament, va ser un dels impulsors del projecte periodístic conegut com LaColumna.cat on va desenvolupar les funcions de cap de secció de fotoperiodisme, columnista i càmera. Avui en dia treballa com a video reporter i fotògraf freelance.

Mareas ocultas

Durada: 11’. Any: 2019. Directora: Mònica Cambra. Productora: Universitat Pompeu Fabra. Producció: Mònica Cambra. Guió: Mònica Cambra. Música: Àlex Illici. Fotografia: Albert Grinyó. Idioma: castellà.

Emoció cap a una mar que ara està més contaminat que mai i que ja no és només blau. Ara el poblen milions de colors en forma de plàstics. Veiem aquesta realitat des del punt de vista d’uns pescadors i el dia a dia en la seva jornada laboral

 

Mònica Cambra

Estudiant de Comunicació Audiovisual a la Universitat Pompeu Fabra, durant els últims anys ha participat en la creació de diversos projectes audiovisuals vinculats al món de la ficció i del documental. Ha codirigit el curtmetratge Els esvaïts i ha participat en la creació i direcció de documentals com Màrmara, La Nau Bostik o Marees Ocultes. Durant els primers anys d’estudis ha coguionizado també projectes com el llargmetratge de ficció Margo o la sèrie televisiva El Jardí d’Eva. Actualment està escrivint un llargmetratge de ficció per a la productora Mr. Miyagi i desenvolupant un projecte de llargmetratge com a treball de final de grau.

Misericórdia

Durada: 21’. Any: 2019. Director: Xavier Marrades. Producció: Xavier Marrades. Guió: Xavier Marrades. Fotografia: Xavier Marrades. Idioma: portuguès brasiler.

Misericórdia és el retrat d’una comunitat a través dels somnis dels seus habitants.
Vaig passar tres mesos a l’illa d’Itaparica a l’estat de Bahia, Brasil, recopilant els somnis de la gent mentre filmava escenes de la seva vida quotidiana. Aviat aquesta barreja de somnis i documental va desencadenar una tercera realitat: Misericórdia és un somni de somnis, evocador de l’encantament  i l’ancestralitat de Bahia, el cor africà de Brasil.

 

Xavier Marrades 

Nascut a Cervera, Lleida, ha cursat estudis a la Universitat Pompeu Fabra i a la School of Visual Arts de Nova York, on va fer un màster de documental i fotografia. El seu treball es centra en el cinema documental i experimental. Misericórdia es va estrenar aquest 2019 al MoMA de Nova York en el marc del festival New Directors New Films. Cucli (2016) va ser el seu anterior curtmetratge documental, mostrat en festivals d’arreu del món, IDFA, Cartagena de Índias, Camerimage, NYFF, entre d’altres, i va obtenir el premi a Som Cinema. Anteriorment va dirigir un llargmetratge documental,  La Terra de l’Estrany (2009).

Negre de merda

Durada: 20’. Any: 2018. Director: Manel Serrat. Productora: Un Capricho de Producciones. Producció: Belén Sánchez, Santi Suárez. Guió: Georgina Torrado. Música: Daura Mangara. Fotografia: Abril Martí. Idioma: català.

El Daura és immigrant de segona generació, un jove fruit de dues cultures, de dues maneres d’entendre el món i de sentir la religió. De ben petit, va viure la violència a casa i els prejudicis racials al carrer. Un seguit de males decisions van dur-lo a passar tres anys a la presó.

 

Manel Serrat 

Graduat en Comunicació Audiovisual per la Universitat Autònoma de Barcelona (UAB). Comença la seva carrera professional a partir d’unes pràctiques a la productora Goroka de Barcelona on realitza diversos treballs audiovisuals com a ajudant de càmera, realització i ajudant de postproducció en el muntatge de diversos projectes. A nivell freelance, sota la marca @mlebowskyprod, ha realitzat diversos videoclips com a director, guionista i realitzador, de diversos grups de música a nivell local com Germà Negre, Roko Banana, P.A.W.N. GANG, Daura Mangara i Micos i Koalas. Ha dirigit el curtmetratge Diez Millones, produït pel Centre Cannan per reinserir persones amb addiccions i el curtmetratge documental Negre de Merda. Actualment està treballant com a codirector, càmera i muntador d’un documental sobre el teatre independent juntament amb Mak Dzanovic i Isaki Lacuesta.

Tàndem

Durada: 23’. Any: 2019. Directora: Alba Salmerón. Productora: Escac Films. Producció: Lide Telechea. Guió: Alba Salmerón. Fotografia: Lucía Ajúria. Idioma: català.

Pere Ribes és un nen d’Olot que comenta partits de futbol i és invident des que va néixer. La seva història va fer-se viral, però aquest documental pretén anar més enllà i descobrir la personatge que l’ha fet capaç de tot això: la seva mare.

 

Alba Salmerón 

Nascuda a Rosselló, Lleida, actualment viu a Barcelona. El cinema ha estat el motor de la seva vida, l’educació que no figurava en els llibres. L’herència i el coneixement del seu pare  ha esdevingut el seu ofici i la passió de la seva vida.

Va estudiar a l’INS Manuel de Montsuar i l’any 2018 es va graduar en direcció de documental a l’ESCAC ( Escola Superior en Cinema i mitjans audiovisuals de Catalunya). Tàndem ha estat el seu projecte final de carrera. Un viatge fascinant en la vida d’una mare que va haver de redescrobrir el significat de la vida quan el seu segon fill va néixer invident. Paral·lelament  forma part de l’equip de so directe com  auxiliar de so/2na microfonista en projectes de ficció com Lo Dejo cuando Quiera, Les del l’hoquei, Mira lo que has hecho o Benvinguts a la família entre altres.

Back To Top